PR-bureau Grayling gaat Kroatië promoten

PR-bureau Grayling gaat Kroatië promoten
  • Bureaus
  • 10 mrt 2015 @ 00:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRPromotieCommunicatieMarketing

Grayling is aangesteld als internationale PR-partner van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme. Het bureau zal zich inzetten om aandacht, bewustwording en begrip te creëren voor het land onder internationale reizigers. Het specifieke doel is om het aantal vakantiegangers te laten stijgen, voornamelijk in het laagseizoen, en om de uitgaven per vakantieganger te verhogen.

Het account wordt aangestuurd vanuit Duitsland, Kroatië’s topmarkt voor inkomende toeristen, en zal aanvankelijk betrekking hebben op Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Zweden, Noorwegen, Polen en Amerika, met een focus op New York.

Ratomir Ivičić, directeur van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme: 'We zijn ons er van bewust dat reizigers keuze hebben uit een enorm aantal vakantiebestemmingen. Kroatië moet de strijd aangaan met meer bekende en gevestigde merken. De aanstelling van Grayling als onze wereldwijde PR partner is een belangrijke stap om Kroatië als merk de aankomende jaren op de kaart te zetten.'

Jan Simunek, CEO van Grayling: 'Kroatië is een ongelooflijk divers land met veel cultureel erfgoed, historische steden, prachtige nationale parken en bergen en stranden die behoren tot de mooiste ter wereld. Kortom, Kroatië heeft de vakantieganger veel te bieden en we zijn enorm enthousiast dat wij dat verhaal mogen vertellen. Grayling heeft een succesvolle staat van dienst met Kroatië door de coördinatie van de ‘Welkom Kroatië’-campagne in de aanloop naar de toetreding van het land tot de EU in 2013.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken