Roorda komt met vervolg op succesvolle NIX-campagne

Roorda komt met vervolg op succesvolle NIX-campagne
  • Bureaus
  • 23 mrt 2015 @ 12:08
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameMaatschappij

Het gaat goed met NIX18, zo meldt reclamebureau Roorda. Na ruim een jaar campagne voeren is Nederland bekent met NIX18, weet men waar het voor staat, vindt men NIX normaal en handelen ouders en kinderen er naar. Met een nieuwe serie commercials gaat de campagne nu een nieuwe fase in.

Een toenemend aantal jongeren  vindt het ook normaal om niet te roken en te drinken onder de 18. Uit het campagne effectonderzoek van TNS Nipo blijkt dat bijna 90% van de jongeren niet rookt en van plan is dit tot hun 18e vol te houden. 64% Van de jongeren drinkt niet en de helft van alle jongeren verwacht ook dat ze dit tot hun 18e zullen volhouden.

Met een nieuwe serie commercials brengt Roorda Reclamebureau NIX18 weer een fase verder. Na kennis en houding bij ouders, begeleiders en jongeren worden deze keer handvatten voor gedrag aangereikt. In de campagne zien we ouders op inventieve wijze de afspraak van NIX met hun kinderen maken. 

Joeri Jansen, creatief directeur van Roorda Reclamebureau: 'Uit het onderzoek bleek dat ouders de afspraak van NIX heel normaal vinden maar dat niet alle ouders de afspraak ook daadwerkelijk hebben gemaakt. Terwijl toch al meer dan de helft van de jongeren aangeeft  NIX heel normaal te vinden. Met deze serie commercials laten we zien dat het aankaarten en het maken van de afspraak van NIX voor beide partijen vermakelijk kan zijn. De afspraak op een luchtige manier ter sprake brengen leidt tot sympathie, begrip en misschien zelfs wel een beetje respect bij de jongeren, die liever hun ouders en andere autoriteiten beschimpen zodra het om bemoeienis met hun levensstijl gaat.'

Bekijk hier alvast de commercials
 

www.nix18.nl
www.roorda.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken