SAN Accenten: meeste nominaties voor KLM en FHV BBDO

SAN Accenten: meeste nominaties voor KLM en FHV BBDO
  • Bureaus
  • 26 mrt 2015 @ 10:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameAwardCampagnesMarketing

De genomineerde campagnes voor de SAN Accenten 2014 zijn bekend. In totaal zijn er 103 nominaties voor deze prijs van Stichting Adverteerdersjury Nederland. Het bureau met de meeste nominaties is FHV BBDO (tien keer genomineerd), terwijl KLM met vijf nominaties de meest genomineerde adverteerder is.

Behalve KLM scoren ook Jumbo, Pon (Volkswagen en Porsche) en Vodafone prima met elke vier nominaties. ABN AMRO, de Persgroep, ING, KPN, SNS Bank en Unilever zijn ieder drie keer genomineerd. 

Bij de bureaus doen achter FHV BBDO (10 nominaties) ook andere usual suspects het goed: ACHTUNG! (7), Alfred, DDB & Tribal Amsterdam, N=5 en TBWA\NEBOKO (6). Etcetera (5) en Lemz (4). Daarnaast zijn er nog tien bureaus met drie of twee nominaties.

Opvallend is dat veel kleinere bureaus ook genomineerd zijn in één van de tien categorieën SAN Jaarboek 2014. Alsmede het feit dat het arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam drie nominaties voor Personeelscampagnes in de wacht sleept.

In de periode van 13 tot en met 24 april kunnen de genomineerde adverteerders en hun bureaus hun case presenteren bij Randstad Groep Nederland in Diemen.

Vorig jaar won het ook nu veel genomineerde KLM de Consistent Accent tijdens het SAN-gala. DDB & Tribal werd toen bureau van het jaar, Terre des Hommes was de beste adverteerder. De nominaties voor deze zogenoemde ABC Accenten worden later bekendgemaakt. 

Bekijk alle genomineerden op www.sanaccent.nl.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken