Eric Kip nieuwe Managing Director Exterion Media Nederland

Eric Kip nieuwe Managing Director Exterion Media Nederland
  • Bureaus
  • 14 apr 2015 @ 15:19
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaOutdoor

Per 1 mei 2015 wordt Eric Kip aangesteld als nieuwe Managing Director van Exterion Media Nederland. Kip heeft brede ervaring opgedaan aan zowel de bureau- als adverteerderszijde en is momenteel CEO bij Blyk.

Eric heeft in de afgelopen 25 jaar een aantal senior marketing posities aan zowel de klant- als bureauzijde vervuld. Als Marketing Directeur heeft Eric bijgedragen aan de sterke groei van de merkenportfolio van Coca-Cola. Aan bureauzijde heeft hij bij Initiative en MediaCom de operationele prestaties verbeterd en was hij verantwoordelijk voor een reeks klanten verspreid over Nederland en EMEA. Eric is momenteel CEO van Blyk, een internationaal mobiel marketingbedrijf, dat telecomoperators over de hele wereld helpt met klanten loyaler te maken en extra inkomsten te genereren via mobile advertising. Eric heeft toonaangevend bijgedragen aan de groei en het succes van deze nieuwe wereldwijde strategie.

In reactie op zijn aanstelling zegt Eric Kip: 'Wat een mooie uitdaging om Exterion Media Nederland te mogen leiden! Het team heeft de afgelopen jaren een geweldige prestatie neergezet die alom wordt herkend en erkend. Ik kijk er naar uit het huidige succes met dit team verder uit te bouwen en een leidende rol te spelen in de verandering van de branche.'

Shaun Gregory, CEO bij Exterion Media: 'Ik ben verheugd dat we iemand met zo’n track record  als Eric hebben aangetrokken. Hij heeft een brede achtergrond en omvangrijke ervaring aan zowel de bureau- als klantzijde in de reclamebranche en heeft daarnaast met grote adverteerders in Nederland en de rest van de wereld gewerkt. Zijn ervaring op meerdere platformen, en meer recent mobiel, zijn voor ons zeer waardevol bij onze uitbreiding op nieuwe gebieden. Onze branche maakt een grote verandering door en deze transformatie vereist een nieuw soort leiderschap. Eric heeft consistent aangetoond dat hij heeft wat daarvoor nodig is, zich kan aanpassen aan complexe situaties en begrijpt hoe je een bedrijf laat groeien. Exterion Media Nederland heeft haar positie als marktleider verstevigd met onder andere de winst van concessie Haaglanden en biedt nu het grootste bereik in de Randstad. Eric’s bureau-ervaring, in combinatie met zijn kennis van de markt, zal helpen het fundament te leggen om Exterion Media naar een volgend level te kunnen brengen.'

www.exterionmedia.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken