Mark Müller stapt over van FHV BBDO naar Achtung
- Bureaus
- 7 apr 2015 @ 00:12
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InteractieCreatieStorytellingPersonalia
- 7 apr 2015 @ 00:12
- Redactie Bureaus
Mark Müller wordt vanaf juni partner bij interactief bureau Achtung. Hij stapt over van FHV BBDO, waar hij ruim vijftien jaar werkte voor merken als Interpolis en Hi. Müllers recente campagne 'Raw for the Oceans' met G-star en Part Of A Bigger Plan was goed voor een Grand Prix in Cannes.
Bij Achtung gaat Müller de creatieve directie vormen samen met Mervyn ten Dam, Daniël Sytsma, Gaston Serpenti en Pascal Rotteveel. 'Met de komst van Mark denken we onze slagkracht in het bouwen van merken aanzienlijk te kunnen vergroten', laat Achtung-oprichter Dick Buschman weten. 'We geven daarmee antwoord op de toenemende vraag van onze opdrachtgevers naar zowel branded stories, van commercials tot branded content zoals Vodafone First Concert, als naar branded services, van digitale diensten tot merkplatformen, zoals Toon van Eneco en Philips Brush Busters.'
Müller zal tevens toetreden tot het dagelijks management van Achtung, dat verder bestaat uit Buschman, Ten Dam, Sytsma en Boris Nihom. 'Wij denken dat we met dit team en onze werkwijze aansluiting vinden bij merken die creativiteit, media en technologie in de volle breedte omarmen', aldus Buschman. 'En we hebben er ontzettend veel zin!'
De afgelopen jaren maakten de 'stories' al bijna 70% van Achtungs creatieve output uit. 'Merkactivaties passen steeds minder in de communicatiemix van adverteerders', zegt Buschman. 'Die maken plaatsen voor (online) branded content of juist zeer sterk sales-gedreven acties. Omdat we geloven dat in ontwikkelingen aan de storytelling-kant veel waarde is toe te voegen, of dat nu in 3 minuten gebeurt, of in 30 seconden. We denken dat Mark daarom een ontzettende interessante aanvulling is binnen ons team.'
De andere 30% van Achtungs creatieve output komt uit de branded services. Buschman: 'Die vragen komen vanuit een andere hoek dan (alleen) marketingcommunicatie. Onze opdrachtgevers aan die kant zijn verantwoordelijk voor marketing, innovatie of customer experience. Hun terrein kent een groeiende invloed in de communicatiemix van bedrijven, omdat diensten en experiences steeds meer gezien worden als de bewijsvoering van de merkbelofte. Maar ook dat moet uiteindelijk wel worden verteld: Mark krijgt het dus druk.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- directie
- Achtung
- Hi
- Mark Müller
- creative director
- storytelling
- creatieve directie
- FHV BBDO
- merk
- Dick Buschman
- Interpolis
- overstap
- partner
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing