Mark Müller stapt over van FHV BBDO naar Achtung

Mark Müller stapt over van FHV BBDO naar Achtung
  • Bureaus
  • 7 apr 2015 @ 00:12
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieCreatieStorytellingPersonalia

Mark Müller wordt vanaf juni partner bij interactief bureau Achtung. Hij stapt over van FHV BBDO, waar hij ruim vijftien jaar werkte voor merken als Interpolis en Hi. Müllers recente campagne 'Raw for the Oceans' met G-star en Part Of A Bigger Plan was goed voor een Grand Prix in Cannes.

Bij Achtung gaat Müller de creatieve directie vormen samen met Mervyn ten Dam, Daniël Sytsma, Gaston Serpenti en Pascal Rotteveel. 'Met de komst van Mark denken we onze slagkracht in het bouwen van merken aanzienlijk te kunnen vergroten', laat Achtung-oprichter Dick Buschman weten. 'We geven daarmee antwoord op de toenemende vraag van onze opdrachtgevers naar zowel branded stories, van commercials tot branded content zoals Vodafone First Concert, als naar branded services, van digitale diensten tot merkplatformen, zoals Toon van Eneco en Philips Brush Busters.'

Müller zal tevens toetreden tot het dagelijks management van Achtung, dat verder bestaat uit Buschman, Ten Dam, Sytsma en Boris Nihom. 'Wij denken dat we met dit team en onze werkwijze aansluiting vinden bij merken die creativiteit, media en technologie in de volle breedte omarmen', aldus Buschman. 'En we hebben er ontzettend veel zin!'

De afgelopen jaren maakten de 'stories' al bijna 70% van Achtungs creatieve output uit. 'Merkactivaties passen steeds minder in de communicatiemix van adverteerders', zegt Buschman. 'Die maken plaatsen voor (online) branded content of juist zeer sterk sales-gedreven acties. Omdat we geloven dat in ontwikkelingen aan de storytelling-kant veel waarde is toe te voegen, of dat nu in 3 minuten gebeurt, of in 30 seconden. We denken dat Mark daarom een ontzettende interessante aanvulling is binnen ons team.'

De andere 30% van Achtungs creatieve output komt uit de branded services. Buschman: 'Die vragen komen vanuit een andere hoek dan (alleen) marketingcommunicatie. Onze opdrachtgevers aan die kant zijn verantwoordelijk voor marketing, innovatie of customer experience. Hun terrein kent een groeiende invloed in de communicatiemix van bedrijven, omdat diensten en experiences steeds meer gezien worden als de bewijsvoering van de merkbelofte. Maar ook dat moet uiteindelijk wel worden verteld: Mark krijgt het dus druk.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken