Renault rijdt 4D-proefritten op AutoRAI

Renault rijdt 4D-proefritten op AutoRAI
  • Bureaus
  • 23 apr 2015 @ 12:34
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotieWearablesEvenementInnovatie

Ter introductie van de nieuwe Espace biedt Renault Nederland op de AutoRAI 2015 een experience die alle zintuigen prikkelt. Het merk wilde meer dan alleen het tonen van hun nieuwste model met het innovatieve Multisense-systeem. Met de eerste vier-dimensionale proefrit wordt de ervaring van bezoekers op de stand vergroot.

Zittend in de nieuwe Espace worden passagiers met de Oculus Rift door de straten van Amsterdam gereden. Maar dat is niet alles. De Virtual Reality proefrit van Renault stimuleert alle zintuigen van de bezoekers op een vier-dimensionale manier. Een bijzondere ervaring, want heb je ooit de wind door je haren gevoeld of de geur van de natuur geroken, terwijl je in een auto zat op een autobeurs?

Met deze activatie wil Renault de technologie van Virtual Reality 'naar een next level brengen'. Hierbij herdefinieert het merk de alledaagse proefrit en toont ons een tipje van de sluier van de proefrit van de (nabije) toekomst. De beursactivatie wordt begeleid door Dorst & Lesser

Virtuele proefritten blijken trouwens een populaire gimmick op de AutoRAI. Zo verzorgt ook Ford deze week iets dergelijks op de Amsterdamse autobeurs.

Credits

Opdrachtgever: Renault Netherlands
Bureau: Dorst & Lesser
Video-productiemaatschappij: Shoot the Rabbit 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken