TriMM maakt tweemaal kans bij Dutch Interactive Awards

TriMM maakt tweemaal kans bij Dutch Interactive Awards
  • Bureaus
  • 7 apr 2015 @ 10:54
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardDigitaalInteractieVideo

TriMM heeft twee nominaties in de wacht gesleept voor de Dutch Interactive Awards. Met de case voor het NXP-videoplatform dingt het bureau mee naar de hoofdprijs in de categorie B2B & Professional Services. De tweede nominatie, in de categorie Corporate, is toegewezen aan de Philips Lighting Redesign-case.

'Helemaal met onze B2B-expertise in het achterhoofd leveren deze nominaties bevestiging dat we de juiste dingen doen en juiste keuzes hebben gemaakt', zegt directeur Marc Woesthuis van TriMM. 'We zijn ontzettend trots dat we voor de derde keer genomineerd zijn. Bij beide projecten hebben we een sterk concept neergezet door onze nauwe samenwerking met GriDD. Er is een ux- en designtraject neergezet, waarmee we laten zien dat we op hoog niveau meedoen.' 

Philips Lighting is marktleider in de lichtindustrie. Om een antwoord te geven op de veranderende wereld in de lichtindustrie zet Philips zwaar in op een digitale toekomst. Het hebben van een goed, op de meest recente klantbehoefte afgestemd webplatform is daar een fundament voor. De uitkomst van het project met TriMM en GriDD is als volgt samen te vatten: middels verhalen over licht en wat het met mensen doet, worden doelgroepen geïnspireerd op de website. Via persoonlijke portalen worden klanten persoonlijk en in hun eigen taal geholpen bij bestellingen en vragen. De kunst daarbij is om de vele systemen en omgevingen met elkaar verbonden te laten zijn, zodat klanten één ervaring ondergaan. Het is uniek dat dit traject met meer dan 8.000 klanten is doorlopen.

NXP Semiconductors is een producent van chips. Zij zet haar kennis en ontwikkeling in op het gebied van de connected car, portable & wearable, internet of things en security. De opdracht voor TriMM luidde: maak een bedrijfsvideo die verder gaat dan de reguliere promotionele productie en de toegevoegde waarde van NXP voor de samenleving in beeld brengt. Het resultaat: een bedrijfsvideo die bestaat uit verschillende modules, gekoppeld aan een innovatief online platform, waar de organisatie zelf verschillende versies van de film kan produceren.

'Het concept dat we bedachten is een gezamenlijke ontwikkeling van GriDD en TriMM, waarbij ook de klant NXP nauw betrokken was', vertelt Rogier Florijn, mede-directeur bij TriMM. 'GriDD legde de fundering voor het concept dat we vervolgens samen met NXP hebben uitgewerkt tot de gehele productie. Het is dus echt een joint effort. Het is niet alleen een bedrijfsvideo geworden, maar ook een online platform. Je bouwt de videocontent modulair op zodat de klant met de losse onderdelen kan mixen en matchen. Voor dat mixen en matchen hebben we een online platform gebouwd, zodat men het makkelijk zelf kan doen. Daarnaast levert het platform een enorme kostenbesparing op door de eenvoudige mogelijkheden voor hergebruik en uitbreiding.'

Eerder wist TriMM een DIA-prijs in de wacht te slepen met de Victron Remote Management applicatie van Victron Energy waarbij TriMM verantwoordelijk was voor het ontwerp en de technische realisatie. Deze applicatie maakt het mogelijk om snel en gebruiksvriendelijk de actuele status van een installatie uit te lezen of een configuratie te wijzigen. 

De Dutch Interactive Awards worden dit jaar voor de zesde keer uitgereikt en zijn een initiatief van Emerce en branchevereniging DDA. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken