Coca-Cola en Ogilvy vertellen handgeschreven verhalen

Coca-Cola en Ogilvy vertellen handgeschreven verhalen
  • Bureaus
  • 19 mei 2015 @ 14:25
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • GraphicCreatieCampagnesOutdoor

Coca-Cola heeft de nieuwe campagne 'Choose Happiness' verbreed naar outdoor en print. Voor deze kanalen zijn persoonlijke verhalen handgeschreven uitgewerkt in de vorm van de karakteristieke Coke-fles. Daarbij worden gedurfde thema's niet geschuwd, zoals transgenders en het Down-syndroom. De campagne is ontwikkeld door Ogilvy & Mather Amsterdam.

De persoonlijke verhalen zijn bedoeld om meer diepte te geven aan de nieuwe Happiness-campagne. De typografie drukt mede uit wie de persoon in kwestie is. Opmerkelijk is dat het aloude Coke-logo niet zichtbaar is op de uitingen. 

Credits

Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Copywriter: Jesse Ridder
Art director: Jurriaan van Bokhoven
Art Director/Designer: Esra Bueyuekdoganay
Agency Producer: Pirke Bergsma
Account Director: Frouke Vlietstra
Productie: 100% Halal
Photografie: Maeve Stam
Executive producer: Roel Oude Nijhuis
Producers: Berthine van Dalen en Sara Nix
Hoofd fotoproductie: Roelien Hendriks  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken