Koeweiden Postma ontwikkelt nieuwe identiteit RNW Media
- Bureaus
- 26 mei 2015 @ 09:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OnlineStorytellingBrandingCreatie
- 26 mei 2015 @ 09:01
- Redactie Bureaus
Kort en krachtig, zo laat de nieuwe huisstijl van RNW Media (voorheen beter bekend als de Wereldomroep) zich het beste omschrijven. Koeweiden Postma ontwikkelde deze nieuwe merkidentiteit.
RNW Media zet media in om sociale verandering te bevorderen. Goed geïnformeerde mensen dragen bij aan een betere toekomst; daarom maakt RNW Media informatie beschikbaar over gevoelige zaken in delen van de wereld waar vrijheid van meningsuiting niet vanzelfsprekend is. Door storytelling en innovatief gebruik van media en training stellen ze jonge mensen in staat geïnformeerde keuzes te maken en verandering te initiëren.
RNW Media vormt gemeenschappen op basis van de netwerken en lokale expertise in de landen waar ze werkt. Ze verbinden change-makers en gemeenschappen, om zo dialoog en samenwerking te stimuleren. In 2014 bezochten 15,4 mln jongeren wereldwijd de websites van RNW Media en had het ruim 3 miljoen volgers op social media. Op alleen al de Chineestalige varianten van de sociale kanalen registreerde RNW Media 190 miljoen pageviews.
Koeweiden Postma ontwikkelde een nieuwe huisstijl gebaseerd op het bestaande logo, waarin iconen en een heel directe en heldere vormentaal moeten helpen de herkenbaarheid en impact van de communicatie van RNW Media nog verder te vergroten.
Patty Boom, corporate branding specialist van RNW Media: ‘We zijn ontzettend blij met deze nieuwe stijl. Hij is uniek, kort en krachtig en biedt de mogelijkheid om heel veel verschillende onderwerpen op een simpele en voor jongeren aantrekkelijke manier te ‘highlighten'. Dit is wie we willen zijn.’
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing