Natwerk herpositioneert museum Het Hof van Nederland
- Bureaus
- 12 mei 2015 @ 08:14
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Kunst & CultuurBrandingCampagnesEvenementPromotie
- 12 mei 2015 @ 08:14
- Redactie Bureaus
Museum Het Hof van Dordrecht gaat voortaan door het leven als Het Hof van Nederland. Reclamebureau Natwerk ontwikkelde niet alleen een landelijke communicatiecampagne voor het museum, maar veranderde ook de naam en zorgde voor de redesign van een zaal in het museum.
Natwerk won in augustus 2014 een pitch die museum Het Hof van Dordrecht had uitgeschreven. De culturele instelling wilde een landelijke communicatiecampagne rondom de opening. De campagne had tot doel landelijke naamsbekendheid te genereren voor het museum om zo meer bezoekers te trekken. Ook veranderde het bureau de naam van het museum in Het Hof van Nederland en herontwierp Natwerk een zaal in het museum. Afgelopen Koningsdag heropende koning Willem-Alexander tijdens de feestelijkheden in Dordrecht officieel Het Hof van Nederland.
Reinier Steures, partner bij Natwerk: ‘Het hof is een plaats van grote betekenis in onze geschiedenis. Hier werd namelijk in 1572, tijdens de eerste Vrije Statenvergadering onder leiding van Willem van Oranje, de basis gelegd voor een onafhankelijke Republiek. Het is de voorloper van de democratie van het huidige Nederland. Dit is ook de reden dat wij ’t Hof van Nederland een passendere naam vonden dan Het Hof van Dordrecht. Het is een historische plek voor alle Nederlanders.’
Nederlandse ‘Declaration of Independence’
Om het museum aantrekkelijker te maken voor het grote publiek besloot Natwerk de notulen van de vergadering (de onafhankelijkheidsverklaring) terug te halen naar het Hof. Het document moet net zo’n aantrekkingskracht op bezoekers krijgen zoals de ‘Declaration of Independence’ dat doet in Washington.
Om meer interactie in het museum te creëren is het voor elke bezoeker mogelijk om de onafhankelijkheidsverklaring te ondertekenen. Hiermee geef je aan dat je achter vrijheid en tolerantie staat, Nederlandse kernwaarden die hun oorsprong kennen in het Hof. Om deze reden zijn de notulen in de grond verwerkt, bezoekers kunnen erover heen lopen. Het staat op deze manier symbool dat de onafhankelijkheidsverklaring de basis is van het Nederland zoals wij dat nu kennen.
Verder ontwikkelde Natwerk een nieuwe huisstijl met bijpassend logo. Ook bedacht het bureau dat voor de opening uiteraard niemand anders dan de huidige koning het museum zou moeten openen. En zo geschiedde afgelopen Koningsdag in Dordrecht.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- promotie
- Willem-Alexander
- logo
- onafhankelijkheidsverklaring
- communicatie
- ontwerp
- museum
- koning
- ondertekening
- promotie
- Natwerk
- Dordrecht
- PR
- redesign
- Hof van Nederland
- Hof van Dordrecht
- marketing
- naam
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing