Ogilvy Amsterdam maakt tv-commercial voor Coca-Cola
- Bureaus
- 11 mei 2015 @ 00:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Commercials
- 11 mei 2015 @ 00:01
- Redactie Bureaus
Coca-Cola start vanaf 12 mei in Nederland met het nieuwe, geïntegreerde marketingplatform 'Choose Happiness', dat onderdeel is van de één-merkstrategie. Met deze nieuwe strategie wordt het complete productportfolio van de frisdrankgigant (inclusief Light, Zero en Life) samengevoegd. Ogilvy Amsterdam tekende voor de bijbehorende tv-commercial met daarin een hoofdrol voor de Amsterdamse rapper HT.
De gezamenlijke identiteit, reclamecampagnes en andere communicatiemiddelen benadrukken de keuze aan varianten binnen het portfolio.
Coca-Cola biedt al 129 jaar positieve verfrissing en geluksmomenten. Of het nu gaat om de dagelijkse momenten van samen eten of om bijzondere gelegenheden als kerst, Coca-Cola heeft altijd mensen gestimuleerd het glas halfvol te zien. Coca-Cola wil onderstrepen dat geluk een keuze is, geen streven. Met Choose Happiness moedigt Coca-Cola mensen aan een stapje verder te gaan: we moeten een glas niet alleen halfvol zien. Daarbij moeten we ook zelf in actie komen om het glas, indien nodig, bij te vullen.
Jeroen Lampe, senior brand manager Coca-Cola Nederland: 'Choose Happiness is een geüpdatete uiting van de lopende Open Happiness-campagne en zal keuze centraal stellen op een manier die consumenten zal doen glimlachen. Onze nieuwe activiteit zal mensen op de hele wereld aanmoedigen om geluk actief te benaderen en door het complete Coca-Cola assortiment ons portfolio te presenteren als één iconisch merk, één Coca-Cola-familie gemakkelijker maken om te kiezen voor degenen die houden van de heerlijke smaak, het geluksmomentje en de verfrissing van Coca-Cola.'
De campagne gaat op 12 mei van start met de tv-commercial 'What Are You Waiting For'. Dit is de eerste commercial die in het teken staat van Choose Happiness, de nieuwe richting van Coca-Cola.
De nieuwe tv-spot werd gecreëerd door Ogilvy Amsterdam en draait rond het concept dat jonge mensen de regisseurs zijn van hun eigen geluk. Zij vertegenwoordigen een nieuwe generatie die instinctief ervoor kiest om gelukkiger te zijn. De energieke montage toont een uiteenlopende reeks speciale momenten die opbouwen in een kleurrijk crescendo, en zo de positieve verfrissing van Coca-Cola onderstrepen.
Het nummer 'What Are You Waiting For?' werd speciaal voor deze campagne geschreven en wordt uitgevoerd door de in Amsterdam wonende rapper en producer HT, die in het verleden samenwerkte met hiphop-iconen als DJ Grandmaster Flash, Rakim en Jungle Brothers. Coca-Cola bundelde de krachten met HT vanwege zijn unieke talent en zijn werk met Universal Zulu Nation. een internationale hiphop-organisatie die als missie heeft jonge mensen via muziek te helpen beter hun weg te vinden via programma's voor scholing, begeleiding en gemeenschapszin.
De campagne vertegenwoordigt het begin van een verschuiving in marketingstrategie van Coca-Cola waar alle varianten als één merk op de markt worden gebracht, via alle touchpoints. De nieuwe strategie onderstreept 'keuze' door de focus te leggen op de specifieke kenmerken van de verschillende varianten Coca-Cola, zodat consumenten worden gestimuleerd de cola te kiezen die het beste past bij hun behoeften en de betreffende gelegenheid.
Credits
Ogilvy Amsterdam | CCO/muzikant: Darre van Dijk | Art Director: Jurriaan van Bokhoven | Copywriter: Jesse Ridder | Copywriter: Rob Voortman | Agency redacteuren: Mees Ubachs/ Juriaan van Berkel | Agency producent: Pirke Bergsma | Caviar Content | Regisseur: Arnaud Uyttenhove | D.O.P: Dimitri Karaktsanis | Uitvoerend producer: Eva van Riet | Producer: Lynn Bernaerts | Talent | Rapper/producer: HT
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Ogilvy Amsterdam
- rapper
- What Are You Waiting For
- platform
- Choose Happiness
- marketing
- commercial
- Coca-Cola
- HT
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing