Rhinofly heet voortaan Kaliber

Rhinofly heet voortaan Kaliber
  • Bureaus
  • 28 mei 2015 @ 09:26
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieInteractieStrategie

Interactief bureau Rhinofly heeft een nieuwe naam: Kaliber. Aanleiding voor de naamswijziging is de koerswijziging en herpositionering van het bureau, dat in 1996 werd opgericht. Gedreven door nieuwsgierigheid naar technologie en innovatie is het bureau 'getransformeerd van volgzaam naar beeldbepalend interactief bureau'.

Naast de nieuwe naam en positionering is ook een nieuwe identiteit en website ontwikkeld, waar de fysieke en digitale wereld op een bijzondere manier samenkomen.

Oprichter Ronald van Schaik: 'We hebben kritisch gekeken naar wat ons echt drijft en ontdekten dat het onze behoefte is om de wereld te begrijpen, we noemen het Ontdekkingsdrift. Niet alleen de behoefte om kennis te hebben van ontwikkelingen, maar ook te begrijpen hoe dat toe te passen. Ons nieuwe beeldmerk, Tommy, representeert die Ontdekkingsdrift. Hij staat op zijn tenen en reikt naar iets waar hij nét niet bij kan - want het onbekende heeft een magische aantrekkingskracht.'

Kaliber profileert zich als bureau dat voorop loopt. In het eigen lab 'Inventors’ experimenteert het met concepten en technologieën en ontdekt het nieuwe perspectieven op het vakgebied. Kaliber ontwikkelde onder andere het interactieve skatepark Ramped, een NFC Buddha en Breinreis, een installatie om kunst via hersengolven te beleven - een project dat Goud won bij de Eurobest.

'Merken hebben het meest aan een bureau dat vooruitloopt en zelf initiatieven neemt om het vakgebied te ontdekken', aldus van Schaik. 'Dat helpt hen bij het meebewegen met de dynamiek van deze tijd en het ontwikkelen van aantrekkingskracht tussen mens en merk. Merken die geloven in de kracht van interactieve merkbeleving en voorbij conventies durven gaan.'

Voor zijn nieuwe website ontwikkelde Kaliber een fysieke installatie, die online tot leven komt. De thema’s ontdekkingsdrift, perspectief en de crossover tussen fysieke en digitale interactie worden ermee onderstreept.

Dat de koerswijziging effect heeft, blijkt uit de erkenning die het bureau het afgelopen jaar kreeg. Zo werden nominaties en prijzen opgehaald bij SpinAwards, Dutch Interactive Awards, SJP, Grand Prix Content Marketing, Eurobest, Lovie Awards, Epica, Pixel Awards en ADCN.

Kaliber werkt voor opdrachtgevers als PLUS, Wageningen University, VELUX, Securitas, VWE, Centraal Museum en de Rijksoverheid. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken