XXS maakt internationale 'makers-campagne' Schweppes

XXS maakt internationale 'makers-campagne' Schweppes
  • Bureaus
  • 6 mei 2015 @ 13:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MakersCampagnesMerkenInteractie

Reclamebureau XXS Amsterdam lanceert deze maand de langverwachte internationale campagne ‘The Makers of Today’ voor frisdrankmerk Schweppes. De campagne eert de mensen die creatief en ondernemend zijn, passend binnen de zogeheten 'maker movement'.

De campagne, bedacht door XXS en geproduceerd door 100% Halal, verbindt de heritage van Schweppes met de makers van vandaag. De nieuwe geïntegreerde campagne markeert de eerste stap in een nieuwe richting voor het merk.

In de campagne worden onder meer drie verschillende makers geportretteerd, elk in een korte documentaire (zie hieronder). Het beeldmateriaal van deze documentaires is gebruikt om de 30 seconden durende tv-commercial te maken, ook hier te zien op MarketingTribune. Daarnaast wordt verdieping gegeven aan de campagne door via social media meer inspiratie, recepten en tips te bieden voor makers over de hele wereld.

De uitdaging voor XXS Amsterdam was om het erfgoed van het merk te koppelen aan een nieuwe generatie van ondernemende individuen, oftewel de makers van vandaag. Het bureau vond een natuurlijke link met de oprichter van het merk (Jacob Schweppe) en de huidige ‘make it yourself’-cultuur. Van urban farmers tot 3D-print experts, het zijn allemaal makers die bepalen hoe de wereld er uitziet. Net al Jacob Schweppe, ondernemer en uitvinder van koolzuurhoudend frisdrank in 1783.

Voor de campagne werden drie eigenzinnige makers geselecteerd om hun verhaal te vertellen in een korte documentaire om zo een kijkje te geven in hun wereld. Passend bij de ‘maker movement’ kregen de makers ook de opdracht iets nieuws te creëren met het Schweppes product. Hobbykok Lorena Delgado bedacht nieuwe recepten met Schweppes als ingrediënt en mixologist Cristian Pineda mixte een eigen variatie aan Schweppes-cocktails.

'We willen mensen aanspreken die gedreven zijn om hun eigen, kenmerkende stempel ergens op de drukken, net zoals grondlegger Jacob Schweppe dat deed', zegt Hans van Nood van XXS Amsterdam. 'In plaats van ons te richten op een bepaalde demografische doelgroep richten we ons met deze campagne op mensen met een unieke mindset.'

Om op een authentieke en geloofwaardige manier deze doelgroep te communiceren heeft XXS Amsterdam voor Schweppes, naast de commercial en de documentaires, ook een online strategie bedacht. Om de doelgroep te inspireren, zal Schweppes wekelijks verschillende makers van over de hele wereld uitlichten en hun verhalen en inspiratie delen op social media. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken