Dentsu Aegis Network lanceert data unit DAN DNA
- Bureaus
- 12 jun 2015 @ 09:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Mediabureau
- 12 jun 2015 @ 09:33
- Redactie Media
Dentsu Aegis Network Netherlands lanceert zijn eigen unit, DAN DNA, die volledig draait om de bundeling en toepassing van data. Een diversiteit aan disciplines en specialisten wordt samengebracht met één overkoepelend thema: Data in Action.
Data als fundering
Marketing draait om het invullen van behoeften. Het succesvol identificeren van deze behoeften en het inspelen hierop is echter volledig afhankelijk van effectief gebruik van data. Uiteindelijk is het de daadwerkelijke toepassing van data die het verschil maakt.
Binnen Dentsu Aegis Network Netherlands werken specialisten vanuit verschillende disciplines dagelijks met een diversiteit aan data over aangegeven, gemeten en sociaal gedrag uit online en offline kanalen. De integratie van deze bronnen is een essentiële fundering om de ambities van de klanten van DAN binnen het evoluerende medialandschap waar te blijven maken.
100% datagedreven toekomst
Twintig specialisten vanuit uiteenlopende achtergronden – variërend van academische marketingonderzoekers tot data scientists en technische consultants – werken aan een 100% datagedreven toekomst. Zij fungeren gezamenlijk, vanuit een centrale fysieke plek in het Dentsu Aegis pand, als data driver voor de bureaus en hun klanten.
Julius Minnaar, CEO Dentsu Aegis Network Netherlands: 'Deze stap laat zien hoe wij, binnen ons netwerk, in staat zijn krachten te bundelen en het verschil te maken. DAN DNA kan daadwerkelijk de complexe vraagstukken oplossen waar onze klanten mee te maken hebben. Kennis en ervaring die er al was wordt nu gebundeld en versterkt. Dit maakt dat wij met data als basis, de verbinding kunnen maken tussen mensen, marketing en technologie.'
Walter Flaat, Managing Director DAN DNA: 'Wij zien dat er veel wordt gepraat over data. Wij gaan een stap verder. De kracht van onze aanpak zit in het concreet toepassen van data. Wij maken data inzichtelijk, begrijpelijk en direct toepasbaar. Alle DAN DNA specialisten hebben hun eigen achtergrond en specialisatie binnen het dataspectrum. De diversiteit van mensen en ons aanbod maakt het zo uniek en bijzonder. Met deze aanpak leveren wij de fundering voor datagedreven marketing en dragen we bij aan de evolutie van het medialandschap. We zijn zeer blij om aan de slag te gaan en onze ambities waar te maken.'
Over DAN DNA
DAN DNA fungeert als data driver voor de Dentsu Aegis Network bureaus in Nederland. Twintig specialisten met uiteenlopende achtergronden werken binnen de afdelingen Applied Data Strategy, Data Management & Visualization en Data Science aan een 100% datagedreven aanpak. DAN DNA wordt geleid door Managing Director Walter Flaat, Head of Commerce Melanie Vermolen en Head of Operations René Nijhuis. DAN DNA is vanaf 1 juli volledig operationeel en is gevestigd binnen het Dentsu Aegis Network pand in Amsterdam.
www.dan-dna.nl
www.dentsuaegisnetwork.nl
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing