GroupM neemt Greenhouse Group over
- Bureaus
- 18 jun 2015 @ 09:31
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MediabureauVerkoopStrategieDigitaal
- 18 jun 2015 @ 09:31
- Redactie Bureaus
Greenhouse Group wordt overgenomen door GroupM. Het bedrijf, bestaande uit Blue Mango Interactive, Fresh Fruit Digital, SourceRepublic en We Are Blossom, wordt onderdeel van het wereldwijde netwerk van WPP.
GroupM neemt de Greenhouse Group bedrijven over voor hun expertise op het gebied van performance gedreven online marketing. De klanten van Greenhouse Group en GroupM zullen profiteren van de plannen op het gebied van digital, data, technologie en innovatie.
Greenhouse Group, in acht jaar uitgegroeid tot een bedrijf met 10 miljoen euro inkomsten, blijft met ruim 150 FTE’s in Eindhoven gevestigd, nabij alle technische en econometrische kennis van de TU Eindhoven en de Universiteit van Tilburg. Zij blijven vanuit het huidige kantoor hun bestaande klanten bedienen. Daarnaast komt de expertise van Greenhouse Group beschikbaar voor de klanten van de bureaus van GroupM (Mindshare, MEC, MediaCom en Maxus). De samenwerking tussen Greenhouse Group en GroupM gaat vallen onder GroupM Connect.
Eric Kramer, Chairman van GroupM: 'Ik ben blij dat we de marktleider in dit segment hebben kunnen toevoegen aan GroupM. Dat is fantastisch nieuws voor onze klanten, omdat zij gaan profiteren van de expertise van Greenhouse Group met betrekking tot performance gedreven online marketing. We zien dat dit steeds belangrijker wordt voor onze klanten en daarmee is het een belangrijk groeisegment. Greenhouse Group heeft een ijzersterke reputatie opgebouwd met gepassioneerde medewerkers, die zichzelf iedere keer overtreffen en innoveren om de dienstverlening voor hun klanten te verbeteren.'
Marion Koopman, CEO van Greenhouse Group: 'We hebben geconstateerd dat de toekomstige klantbehoefte bestaat uit een volledige data gedreven on- en offline marketing integratie. Daarom hebben we besloten samen te gaan met het beste communicatienetwerk in de markt. In de gesprekken met GroupM werd al snel duidelijk dat onze ambities naadloos op elkaar aansluiten als het aankomt op het beste bieden voor onze klanten. Deze stap zorgt er voor dat we onze visie en ambitie kunnen blijven versterken. Onze klanten én onze mensen zullen gaan profiteren van de kennis van het brede medialandschap, de research & intelligence en het netwerk van GroupM.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing