Hollandse beelden centraal in campagne Coca-Cola

Hollandse beelden centraal in campagne Coca-Cola
  • Bureaus
  • 19 jun 2015 @ 18:11
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tulpen, molens en kledendracht, Coca-Cola lanceert een nieuwe campagne met een Hollands tintje. De iconische Hollandse visuals zijn onderdeel van de nieuwe Choose Coca-Cola-campagne, waarmee het merk de keuze aan varianten binnen het complete productportfolio benadrukt.

De vrolijke beelden zijn vanaf nu op abri’s door heel Nederland te bewonderen. Er zijn zelfs speciale lokale uitingen ontworpen: van het Amsterdammertje op steigerdoek in Amsterdam tot de Ooievaar op pilaren in Den Haag. In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag rijden ook speciale trams met de ontwerpen.

De nieuwe campagne zet de vier Coca-Cola varianten op krachtige wijze naast elkaar neer en brengt zo de onlangs gelanceerde één-merkstrategie tot leven.

Jeroen Lampe, senior brand activation manager Coca-Cola Nederland: “Dit jaar hebben we al onze varianten samengevoegd onder één Coca-Cola-familie. Met deze nieuwe campagne onderstrepen we dat er voor iedereen een Coca-Cola is, ongeacht de behoefte of gelegenheid. Daarnaast toveren deze vrolijke Nederlandse beelden een glimlach op je gezicht. Dat sluit perfect aan op onze boodschap: Choose Happiness.”

Tv-commercial

Naast de buitenreclame, lanceert Coca-Cola een nieuwe tv-commercial die op speelse manier in beeld brengt welke impact het merk de afgelopen jaren heeft gehad. De commercial bestaat uit een combinatie van nieuw materiaal en archiefbeelden en uit de jaren ’80 en ’90.

www.coca-colanederland.nl

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken