Mediaxplain is nieuw mediabureau Van Gogh Museum

Mediaxplain is nieuw mediabureau Van Gogh Museum
  • Bureaus
  • 3 jun 2015 @ 11:40
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauCampagnesPitches

Mediabureau Mediaxplain behartigt voortaan de mediabelangen van het Van Gogh Museum. Het bureau werd geselecteerd na een pitch waar vier bureaus voor waren uitgenodigd. Mediaxplain wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie en -inkoop van de campagnes gedurende het huidige jubileumjaar, waarin de 125ste sterfdag van Van Gogh wordt herdacht.

De samenwerking trapt af met de ‘125 vragen’ campagne waarmee het publiek uitgedaagd wordt om nog onbeantwoorde vragen aan het Van Gogh Museum te stellen en daarmee de mythes over Vincent van Gogh te ontrafelen. Ook staat de opening van de nieuwe entree aan het Museumplein en de aankomende tentoonstelling van Munch en Van Gogh op de agenda.

Milou Halbesma, sectorhoofd Publiekszaken Van Gogh Museum: 'Mediaxplain is een creatief bureau met een enthousiast team van professionals. Doordat zij niet alleen gericht zijn op inkoop, maar ook strategisch sterk zijn en het brede communicatiespectrum bekijken, is Mediaxplain dé partner voor dit bijzondere jaar voor het Van Gogh Museum. Voor het museum is het steeds weer een uitdaging hoe wij met onze minimale budgetten toch een maximaal bereik kunnen genereren. Wij streven naar synergie in owned, earned en paid media en Mediaxplain heeft ons overtuigd met hun 360-graden media-aanpak met een sterk digitaal accent.'

De samenwerking tussen het Van Gogh Museum en Mediaxplain start met de inzet van de interactieve ‘125 vragen’ campagne. Het museum maakte in samenwerking met 3D-kunstenaar Maciek Janicki en creatief bureau Petrik Sweezie een inspiratiefilm om iedereen op te roepen de meest originele vraag aan Vincent van Gogh te stellen. Zondag 3 mei werd de eerste vraag van 125 beantwoord en daarmee afgeteld naar de opening van de nieuwe entree aan het Museumplein in september.

De campagne gaat volop de interactie met het publiek aan middels gebruik van social media, sterk gerichte en conversiegedreven display advertising en een zichtbare online video pre-rolling flight in combinatie met outdoor- en printinzet. Voor het museum is het tevens een mooie manier om de informatiebehoefte van haar publiek in kaart te brengen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken