Natwerk eert Cannes-winnaar Epic Split
- Bureaus
- 24 jun 2015 @ 11:42
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieBrandingCannesOutdoor
- 24 jun 2015 @ 11:42
- Redactie Bureaus
De Grand Prix voor Creative Effectiveness is dinsdag in Cannes uitgereikt aan het Zweedse reclamebureau Forsman & Bodenfors voor hun epische Volvo-campagne 'The Epic Split'. Op ieder netvlies is het beeld gebrand van acteur/stuntman Jean-Claude van Damme wijdbeens tussen twee rijdende trucks. Het creatieve bureau Natwerk haakt in op deze uitverkiezing door Van Damme te eren met een standbeeld(je) bij Amsterdam Centraal.
Natwerk meldt zelf vol trots dat het bureau 'het eerste standbeeld ter wereld heeft gemaakt dat een eerbetoon brengt aan de meest indrukwekkende pose uit de filmgeschiedenis: de epische split van Jean Claude van Damme'.
Frank de Ruwe, creatief directeur bij Natwerk, wil zijn publiciteitsstunt wel even toelichten: 'Deze split is bekend van legendarische cinematische meesterwerken zoals Bloodsport, Kickboxer en Double Impact. Volvo heeft er zelfs een commercial aan gewijd. De split verdient daarom een beeld en dat hebben we gemaakt.'
Mooie timing ook, want 'Epic Split' heeft dus net een ereprijs gewonnen in Cannes.
Natwerk is naar eigen zeggen een groot fan van street art en haalt hier vaak inspiratie uit. 'En soms, als we de tijd hebben, dan maken we het zelf.' Dit speciale beeldje, getiteld 'Jean-Claude van Amsterdamme' is te zien bij het Amsterdam centraal station, tussen twee pilaren op de Oosterdoksstraat.
Lees meer over Cannes Lions op MarketingTribune.nl.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- eerbetoon
- Cannes Lions
- Amsterdamme
- standbeeld
- Jean-Claude van Damme
- reclamebureau
- Epic Split
- Forsman & Bodenfors
- Natwerk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing