Roland Teerenstra managing director van Isobar Nederland

Roland Teerenstra managing director van Isobar Nederland
  • Bureaus
  • 22 jun 2015 @ 00:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategiePersonaliaMediabureauZakelijk

Roland Teerenstra is met ingang van 1 juli benoemd als managing director van Isobar Nederland. Hij geeft nu nog leiding aan zusterbedrijf Viseum. Teerenstra volgt Sven Huberts op die sinds begin dit jaar voor Isobar is uitgevlogen naar Zuidoost-Azië.

Teerenstra (41) geeft sinds 2009 leiding aan Vizeum. In die periode heeft hij Vizeum uitgebouwd tot een onderscheidend en financieel gezond bureau. Isobar en Vizeum zijn beide onderdeel van Dentsu Aegis Network Netherlands. Vizeum heeft onder leiding van Teerenstra in het afgelopen jaar een groot aantal nieuwe klanten aan zich weten te binden, waaronder AB Inbev, PostNL, Nintendo, Pernod Ricard, Sonos, Burger King, Huawei en Wehkamp. Recentelijk won Vizeum met andere partners ook drie SAN Accenten. Over de vrijgevallen positie binnen Vizeum wordt op een later moment gecommuniceerd.

Teerenstra zal in zijn nieuwe rol tevens vorm gaan geven aan de verdere integratie van de digitale activiteiten van Isobar en Social Embassy, die momenteel al nauw samenwerken.

Roland Teerenstra: 'Ik heb heel veel zin om na vijf jaar de overstap te maken van Vizeum naar Isobar. Van het ‘brengen’ van de boodschap naar het ‘maken’ van de boodschap met onderaan de streep wel hetzelfde doel, namelijk business resultaat leveren voor onze klanten. Binnen Dentsu Aegis Network Nederland werken Isobar en Vizeum al goed met elkaar samen op klanten dus ik ken de organisatie. Er zit een geweldig team met een mooi klantenportfolio met veel kansen en mogelijkheden om verder te groeien.'

Julius Minnaar, CEO Dentsu Aegis Network Netherlands: 'Roland heeft zich bewezen als een krachtige en verbindende manager met inhoudelijke kennis van het communicatievak over de volle breedte. Na de launch van onze data unit DAN DNA is de benoeming van Roland een volgende stap in het optimaliseren van onze interne samenwerking waardoor we het aanbod voor onze klanten verder versterken.'

Isobar is een wereldwijd full-service creatief digitaal bureau en werkt met nationale en internationale merken, waaronder de Bijenkorf, PostNL, KPMG en Foot Locker. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken