Tele2 kiest na bureau-pitch voor INDIE
- Bureaus
- 10 jun 2015 @ 00:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MobileCampagnesPitchesStrategie
- 10 jun 2015 @ 00:01
- Jeroen Mirck
Telecombedrijf Tele2 heeft na een pitch met vier bureaus gekozen voor INDIE om de promotie en merkpositionering de komende jaren vorm te laten geven. Het account is afkomstig van KesselsKramer en BBH, waarmee Tele2 nog geen twee jaar samenwerkte.
Het Zweedse Tele2 probeert al een aantal jaren lang uit te groeien tot een dominante speler in Nederland. Daarbij wordt nadrukkelijk ingezet op de bouw van een eigen 4G-netwerk. Om de ambitie van Tele2 extra kracht bij te zetten, schreef het bedrijf een pitch uit. Die is nu gewonnen door reclamebureau INDIE.
'In onze competitieve markt is het een grote uitdaging om je te onderscheiden', zegt Cilesta van Doorn, Managing Director, Brand & Corporate Communications. 'Dat vraagt om meer dan alleen een ijzersterke campagne. Wij waren direct al onder de indruk van de creativiteit van INDIE en hun onconventionele ideeën om samen te werken. De klik veroorzaakt een enorme energie, die ongetwijfeld tot prachtige dingen gaat leiden.'
'Een telecomaccount stond hoog op mijn verlanglijstje', zegt Chris Vannitsem, managing director van INDIE. 'Tele2 is een mooi merk met grote ambities, het is een eer dat wij mogen meehelpen om het merk naar de volgende fase te brengen.'
Opmerkelijk is dat de samenwerking met KesselsKramer en het Britse bureau BBH London maar anderhalf jaar heeft geduurd. 'We zijn niet bang om dingen anders te doen', zei Van Doorn eind 2013 nog in een interview met MarketingTribune over de toenmalige verse samenwerking. 'De herpositionering past bij onze ambitie om zowel op de zakelijke als de consumentenmarkt nog veel verder te groeien.' Die positionering moet nu anderhalf jaar later opnieuw worden aangezwengeld door INDIE.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- pitch
- 4G
- telecom
- bureau
- BBH
- herpositionering
- merk
- merk
- campagne
- Tele2
- Cilesta van Doorn
- netwerk
- Chris Vannitsem
- INDIE
- marketing
- reclamebureau
- KesselsKramer
- mobiel
- BBH LOndon
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing