TomTom voert campagne met Baaadass Billy

TomTom voert campagne met Baaadass Billy
  • Bureaus
  • 16 jun 2015 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesVideoSocial mediaMerken

TomTom goed badass. 'Vergeet katten en niesende panda’s', aldus de routeplanner. '2015 is het Jaar van de Geit.' Ter promotie van de nieuwe TomTom Bandit Action Camera heeft reclamebureau DDB & Tribal Worldwide Amsterdam een nieuwe ster bedacht voor de online campagne van het merk: Baaadass Billy.

Billy is geboren op een klif in de Amerikaanse Rocky Mountains en haalt zijn 'natural high' uit zijn extreme bergavonturen. Nooit eerder vertoonde beelden van zijn avonturen zijn te zien op YouTube en sociale media en vullen zo de timelines wereldwijd met ongekende actie.

'Iedereen weet dat berggeiten tot verbazingwekkende dingen in staat zijn, maar tot nu toe wisten we niet precies hoe', zegt Gary Raucher, Senior Vice President Marketing bij TomTom. 'De TomTom Bandit Action Camera maakt het zo gemakkelijk om video’s te monteren en te delen zodat nu iedereen zijn vaardigheden aan de wereld kan laten zien.'

Net als Billy is de TomTom Bandit tot grootse dingen in staat. Het is de eerste 4k HD-action camera met een ingebouwde mediaserver die monteren en delen van video’s snel en gemakkelijk maakt. In plaats van uren te spenderen aan het downloaden en sorteren van materiaal, kunnen gebruikers nu al binnen een paar minuten na de actie een opwindende video creëren en delen.

De TomTom-campagne is gecreëerd met DDB & Tribal Worldwide Amsterdam. Er is een mobiele campagnewebsite beschikbaar met het hele verhaal achter Baaadass Billy. Ook kun je meedoen met een Facebook-contest en zo een trip naar Whistler in Canada en een TomTom Bandit winnen. 

MarketingTribune moest bij Baadass Billy trouwens direct denken aan het inmiddels gepensioneerde zwarte schaap Frank van Tele2, maar dat zal natuurlijk he-le-maal berusten op toeval. En een schaap is natuurlijk geen geit. Laat Billy het maar niet horen. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken