Topvrouw Barbera Wolfensberger stapt op bij FHV BBDO

Topvrouw Barbera Wolfensberger stapt op bij FHV BBDO
  • Bureaus
  • 4 jun 2015 @ 12:08
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StrategieCreatieZakelijk

Het rommelt bij een van de bekendste reclamebureaus van Nederland. FHV BBDO maakte vandaag bekend dat managing director Barbera Wolfensberger opstapt. De dagelijkse leiding is sinds deze week in handen van Peggy Wijtzes, Head of Strategy & Innovation. De afgelopen maanden vertrokken meerdere sleutelfiguren bij het Amstelveense bureau. In april stapte executive creative director Mark Müller na vijftien jaar FHV over naar Achtung. Afgelopen maand volgde de creatieve directie, bestaande uit Emilio de Haan en Rogier de Bruin, die het niet eens zou zijn met de koers van het bureau.

FHV BBDO laat weten dat Wolfensberger (foto boven) voorlopig aanblijft om Wijtzes en de klanten van het bureau de komende tijd te blijven adviseren waar nodig. In een persverklaring stelt Wolfensberger dat ze 'altijd duidelijk (heeft) gemaakt aan BBDO voor vijf jaar beschikbaar te zijn'. Ze vindt het naar eigen zeggen 'het juiste tijdstip voor een leiderschapswissel'. Over haar opvolgster zegt ze: 'Peggy heeft grote affiniteit met de innovatie in ons vak. We hebben er het volste vertrouwen in dat zij het bureau naar een volgende fase zal brengen.'

Wolfensberger gaat heroriënteren 

Wolfensberger, die zich zegt te gaan bezinnen op haar toekomst, blijft wel actief in enkele nevenactiviteiten: als voorzitter van het Topteam Creatieve Industrie en vice-voorzitter van de Dutch Creative Council. 'Na ruim zes jaar FHV ga ik me heroriënteren op een volgende stap.'

De nieuwe topvrouw Peggy Wijtzes werkte al van 1999 tot 2004 bij FHV BBDO. Ze keerde in 2012 terug op het oude nest. In de tussentijd was ze managing director van KONG, het digitale bureau van N=5. ‘Fijn dat BBDO en onze klanten er vertrouwen in hebben dat ik met FHV een nieuwe stap kan maken. Ik heb er zin in dit met een jong en nieuw team aan te pakken.’

Over Wijtzes zegt topman John Walshe van BBDO Europe: ‘Peggy is de uitgesproken kandidaat om FHV naar de toekomst te leiden. Ze begrijpt digital, heeft een grenzeloze energie en "is all about The Work". Ze heeft het mandaat om te bouwen op de geweldige fundamenten van FHV BBDO aan grotere en bredere communicatie-mogelijkheden.’

Leegloop bij FHV BBDO

Al deze mooie woorden laten onverlet dat er een leegloop gaande is in de top van FHV BBDO. Het vertrek van executive creative director Mark Müller in april en de de creatieve directie Emilio de Haan en Rogier de Bruin in mei geldt als grote aderlatingen voor het ooit roemruchte bureau. In de bureauwereld valt te horen dat het rommelt bij FHV. Daarbij speelt ook mee dat het bureau dit voorjaar afscheid moest nemen van topklant Hi, het merk dat door KPN wordt opgeheven.  

Peggy Wijtzes, de nieuwe managing director van FHV BBDO. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken