Vier nominaties voor Dutch PR MVO-Award

Vier nominaties voor Dutch PR MVO-Award
  • Bureaus
  • 3 jun 2015 @ 09:46
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotiePRCommunicatieAwardsMVO

De Dutch PR Awards 2015, een initiatief van brancheorganisatie VPRA, heeft in de categorie MVO Award vier cases genomineerd. Het is voor de eerste maal dat deze speciale prijs voor maatschappelijk verantwoorde communicatie wordt uitgereikt.

Dit zijn de vier genomineerden:

  • Changing Perspectives (begripsvormingscampagne om Parkinsonpatiënten en mensen uit de zorg te laten kennismaken met de kracht van dans)
  • Fairwork (campagne op sociaal actieven gericht tegen arbeidsuitbuiting)
  • Koffiehuis Amsterdam (campagne 1/100.000ste van je huis voor een huis als bijdrage voor onderdak aan dak- en thuislozen)
  • Change Lab (Activeren van jong talent voor sociale innovaties in Amersfoort)

De MVO-award is bestemd voor het beste en vernieuwende PR-idee voor een maatschappelijk initiatief. De prijs is beschikbaar gesteld door Stichting Auspiciën. De winnaar ontvangt een cheque van 25.000 euro. De selectiecommissie van Auspiciën en VPRA is 'blij met aantal en het creatieve niveau van de inzendingen'.

De nominaties zijn bepaald door een commissie die alle inzendingen heeft gewogen. De vier nominaties worden vanaf 8 juni op Vpra.nl gepresenteerd. Iedereen die dat wil kan tot 30 juni aanstaande online een voorkeursstem uitbrengen. De genomineerden kunnen en mogen hiervoor hun achterban mobiliseren. De internetstemming is niet doorslaggevend; vertegenwoordigers Stichting Auspiciën en de VPRA bepalen uiteindelijk de definitieve winnaar. Deze uitslag wordt bekendgemaakt tijdens de prijsuitreiking van de Dutch PR Awards.

De Stichting Auspiciën staat voor het stimuleren van innovatie in de communicatiebranche. Dit doet de Stichting in combinatie met maatschappelijk relevante thema's en onderwijsinitiatieven. Via de samenwerking met de VPRA bevordert de stichting de bewustwording van maatschappelijk ondernemen bij PR- en communicatiebureaus. De VPRA wil met deze samenwerking de branche inspireren om PR expertise in te zetten voor maatschappelijk relevante doelen en innovatie stimuleren. Beide organisaties willen bovendien de innovatiekracht en de inzet van jongeren stimuleren. Op zo'n manier wordt een basis gecreëerd voor vernieuwing in de branche.

De prijsuitreiking van de Dutch PR Awards is op 2 juli aanstaande in Felix Meritis in de steigers in Amsterdam.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken