Heimat Berlin maakt campagne Ontdekkingsreis bij Hornbach

Heimat Berlin maakt campagne Ontdekkingsreis bij Hornbach
  • Bureaus
  • 4 jul 2015 @ 09:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Commercials

Wat onderscheidt Hornbach nu echt van andere bouwmarkten? Daarover gaat de nieuwe campagne van Hornbach, waarin twee vrienden de kijker meenemen op ontdekkingsreis door een Hornbach-vestiging. Uniek aan deze campagne is dat de commercials voor het eerst in de geschiedenis van Hornbach geheel in Nederland zijn opgenomen.

De nieuwe commercials zijn vanaf komend weekend te zien op de landelijke tv en geven, met een knipoog, een kijkje in de Hornbach-vestiging in Nieuwegein.

Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Nederland: 'De Hornbach-commercials die de meeste mensen kennen, zijn er vooral op gericht het merk Hornbach anders te positioneren dan andere retailers doen. Dankzij die onderscheidende benadering hebben we een sterke naamsbekendheid opgebouwd. Toch was het tijd voor een aanvullende insteek, speciaal voor de Nederlandse markt. “We wilden een campagne die de unieke eigenschappen van Hornbach – het ruime assortiment, altijd de laagsteprijsgarantie, service – bij de consument op het netvlies brengt.'

Zo ontstond het concept Ontdekkingsreis bij Hornbach, waarin twee vrienden op humoristische wijze een vestiging ontdekken. Met één van de vrienden achter de camera volgen we zijn melige makker, die door de vestiging loopt en gaandeweg onder de indruk raakt van het enorme assortiment, de vaste lage prijzen en de vriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers. Van Slingerland: 'Een ander soort campagne dus dan de bekende en bekroonde Hornbach-campagnes die vooral op een bepaald gevoel inspelen, zoals trots, moed en doorzettingsvermogen. Deze nieuwe campagne gaat meer in op wie Hornbach is qua concept, en speelt daarmee meer in op de ratio van de kijker. De kijker zal zich bewuster zijn van het onderscheidend vermogen van Hornbach na het zien van de spots.'

De oorspronkelijke, Duitse commercials zijn bedacht en geproduceerd door Heimat, het vaste reclamebureau internationaal van Hornbach in Duitsland. Van Slingerland: 'De grotere campagnes van Hornbach zijn er vooral op gericht de merknaam op een andere manier te positioneren dan concurrerende bouwmarkten dat doen. Maar we ontdekten dat er Nederlandse versies van de commercials nodig waren om de boodschap hier echt te laten overkomen. Met andere woorden: een campagne in onze taal, met Nederlandse humor, en met acteurs en een bureau uit ons land; en alles opgenomen in een Nederlandse vestiging. Die kans hebben we gekregen en met beide handen aangegrepen, samen met een Nederlands bureau!'

De commercials zijn ‘s nachts opgenomen in een van de vestigingen. 'Dat moest wel, omdat de vestiging in die periode zeven dagen per week open was. Een ploeg van dertig mensen heeft de hele nacht doorgehaald om de spotjes op te nemen: acteurs, cameramensen, regisseurs, projectleiding, beveiliging en figuranten. Het is echt een mooie Hollandse productie geworden, met precies de humor en de energie de we met Hornbach willen uitstralen. Ik ben enorm trots op iedereen die hieraan heeft meegewerkt, en kijk uit naar de reacties van onze klanten.'

Credits

Periode: 4 juli tot eerste week september | Reclamebureau: Heimat Berlin | Producent/camera: No Dutch no Glory | Regisseur: The Gene

www.heimat-berlin.com
www.hornbach.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken