Horlogemerk Cluse kiest voor Blyde Amsterdam

Horlogemerk Cluse kiest voor Blyde Amsterdam
  • Bureaus
  • 22 jul 2015 @ 13:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotiePRMerkenSocial mediaMarketing

Het Amsterdamse modieuze horlogemerk Cluse brengt zijn PR-activiteiten onder bij Blyde Amsterdam. Cluse timmert sinds 2013 zowel in Nederland als internationaal flink aan de weg. Het minimalistische merk met Frans karakter wordt inmiddels in twaalf verschillende landen verkocht en heeft een maandelijkse omzetgroei van 30%. Blyde heeft net een PR-strategie ontwikkeld om het merk verder uit te bouwen. Hierbij ligt de focus op het uitbreiden van het influencersnetwerk op het gebied van lifestyle en fashion.

De nader uitgediepte merkfilosofie wordt de rode draad in alle PR-activiteiten. Willemijn Oosterbaan, marketingmanager Cluse: 'Wij omarmen de filosofie waarbij het draait om het genieten van de kleine dingen in het leven. Het merk verrijkt je leven door stil te staan bij deze momenten. Terug naar de basis. Dat uit zich ook in het minimalistische design, geïnspireerd op de Franse stijl waar de herkomst van ons merk ligt.'

Instagram-stylist Rachel Zoe

Nynke van den Broek, mede-oprichter van Blyde: 'Wij zijn ontzettend trots dat we aan de slag gaan voor Cluse. Het is bijzonder om te zien hoe dit ondernemende merk een geheel eigen weg is ingeslagen en daarmee in zo’n korte tijd al wereldwijde faam heeft bereikt. Er wordt as we speak een samenwerking opgetuigd met de Amerikaanse stylist Rachel Zoe (1,5 miljoen Instagram-followers). Het merk wordt internationaal opgemerkt. Er zit een mooi verhaal achter en de collecties hebben echt een minimalistisch eigen design. Aan ons de eervolle taak om dit samen met het team van Cluse naar buiten te brengen.'

Cluse is ambitieus. Het merk is inmiddels wereldwijd actief en heeft de ambitie om het grootste merk in haar prijsklasse te worden. Niet alleen bekend als horlogemerk, maar als een trendsetter, een influencer. Een begrip bij elke fashionable moderne vrouw met een hoog herkenbaarheidsgehalte. In Nederland staat het merk inmiddels op nummer 23 in de Instagram Brand Monitor, nog voor grote merken als Linda Magazine, Elle en de Bijenkorf.

Blyde opende onlangs haar deuren in hartje Amsterdam. Het PR-bureau heeft een tweede vestiging in Antwerpen en bedient zo de Benelux-markt. 'Wij helpen onze opdrachtgevers hun toegevoegde waarde te formuleren en optimaal te communiceren. Samen benoemen we intrinsieke drijfveren. Waarom doen zij wat ze doen? Waarmee onderscheiden zij zich en waarin zit hun innovatieve kracht? Dat is in onze optiek voor zowel de media als voor eigen klanten het meest relevant', aldus Van den Broek. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken