IAB Nederland groeit in half jaar tijd met 25 leden

IAB Nederland groeit in half jaar tijd met 25 leden
  • Bureaus
  • 28 jul 2015 @ 10:41
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieE-marketingOnline advertisingDigitaal

IAB Nederland, de branchevereniging voor de digitale marketing, heeft in de eerste helft van dit jaar 25 nieuwe leden mogen verwelkomen. Organisaties als ABN Amro, Bol.com, Zoover, Exterion Media en AEGON sloten zich bij IAB aan. Het totaal aantal leden komt hiermee op 169 organisaties.

'Dat we er in zo’n korte tijd 25 nieuwe leden bij hebben gekregen is bijzonder. Het toont aan dat de sector op alle fronten kiest voor kennis en kunde op het gebied van digitalisering van marketing', aldus Govaert Plesman, directeur IAB Nederland.

De actieve belangenbehartiging en informatievoorziening vanuit IAB over onderwerpen als viewability, mobile, programmatic, ad spend en malvertising waren voor deze 25 organisaties de belangrijkste redenen om lid te worden.

'Binnen ABN Amro zijn we druk bezig met digitalisering van ons eigen aanbod, maar ook met digitalisering van onze marketingcommunicatie', zegt mediamanager Katrien Kleintjes van ABN Amro. 'Aangezien de ontwikkelingen snel gaan en we behoefte hebben aan meer kennis in huis, leek het ons goed om actief deel te nemen in een branchevereniging die deze twee zaken centraal stelt in haar missie. En dat is IAB Nederland.'

Directeur Govaert Plesman van IAB Nederland is blij met de nieuwe leden: 'De aanmeldingen van deze toonaangevende bedrijven zijn voor ons een belangrijk signaal dat we goed bezig zijn. Ik ben blij dat onze actieve informatievoorziening over de kansen en bedreigingen in ons vak erg wordt gewaardeerd. Met de komst van deze organisaties hebben wij ons netwerk en draagvlak verder uitgebreid. We hebben er echte vakspecialisten bijgekregen; professionals die zich met hart en ziel inzetten voor de digitale sector en dat enthousiasme meenemen naar de Taskforces en activiteiten van IAB.' 

Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) houdt zich primair bezig met de professionalisering en stimulering van de interactieve sector. Secundair treedt IAB op als onafhankelijk kennisplatform en vraagbaak voor marketingprofessionals en vakpers. IAB Nederland heeft 169 leden en vertegenwoordigt exploitanten, reclamebureaus, adverteerders, mediabureaus, tv- en mediabedrijven en mobiele telefonie-aanbieders.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken