Omzet digitale bureaus stijgt in 2014 met 11 procent

Omzet digitale bureaus stijgt in 2014 met 11 procent
  • Bureaus
  • 9 jul 2015 @ 09:40
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Nederlandse online industrie blijft één van de grootste groeimarkten binnen de Creatieve Industrie. Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) maakt vandaag de resultaten van haar jaarlijkse kengetallenonderzoek over het jaar 2014 bekend. De omzetgroei van 11% in 2014 is aanzienlijk en bevestigt de trend van de afgelopen jaren.

De DDA leden waren in 2014 verantwoordelijk voor een gezamenlijke omzet van ruim 381 miljoen euro. Aan het onderzoek namen 84 leden deel. De leden noteerden gemiddeld een winstgevendheid van circa 10% van hun omzet.

Voor Paul Manuel, voorzitter DDA, komen deze resultaten niet uit de lucht vallen. “Merken kunnen zich simpelweg niet meer veroorloven om niet na te denken over digitale transformatie. Als merk wil je een continue dialoog met je klanten hebben. Dit doe je door goede service te bieden en relevant te zijn. En dit vereist continue optimalisatie. Digitale bureaus hebben deze ervaring in huis om merken hierbij aan de hand te nemen. Nadenken over de uitstraling, experience, technische en innovatieve mogelijkheden en nieuwe business mogelijkheden zit in het DNA van onze bureaus."

Bureaus en merken kiezen ook steeds vaker voor een strategische samenwerking waarbij werkzaamheden steeds substantiëler worden. Zo is de gemiddelde projectomvang in 2014 ten opzichte van 2013 gestegen met ruim 7% en ten opzichte van 2011 zelfs met ruim 59%.

De werkgelegenheid binnen DDA is in 2014 nog meer toegenomen dan in 2013 toen al een 8% groei te zien was. Zo steeg het aantal FTE’s in 2014 met ruim 11% ten opzichte van 2013. Manuel: "De bureaus groeien hard, maar dit betekent ook dat er een steeds grotere vraag ontstaat naar creatief en technisch talent. Initiatieven als de Digital Master van de HvA en ons eigen Talentenprogramma helpen met de aanwas van nieuw talent, en dit blijft een belangrijk aandachtspunt van DDA."

De verwachtingen voor 2015 zijn volgens de DDA leden ook positief met een verwachte groei van 21%.

www.dutchdigitalagencies.com 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken