Only the Brave werkt voor Onderwijsmuseum
- Bureaus
- 29 jul 2015 @ 11:32
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - BrandingCommunicatieCreatieMerken
- 29 jul 2015 @ 11:32
- Redactie Bureaus
'De scholen zijn met vakantie, maar wij zijn weer begonnen.' Het vernieuwde Nationaal Onderwijsmuseum is weer toegankelijk is voor het publiek. Het concept voor de nieuwe campagne komt uit de koker van bureau Only the Brave.
Het Nationaal Onderwijsmuseum is verhuisd naar De Holland, een zorgvuldig gerestaureerde gebouw uit 1939. Het Nationaal Onderwijsmuseum beschikt, met meer dan 350.000 voorwerpen, over de grootste onderwijscollectie ter wereld en ruim 2.500 m2 aan publieks- en tentoonstellingen.
De opdracht voor Only the Brave was het bedenken van een creatief communicatieconcept, waarin de merkwaarden ‘prikkelende onderwijservaring’ en ‘samen sterk en verrassend persoonlijk’ duidelijk naar voren komen.
Edwin Bax, oprichter, mede-eigenaar en creatief directeur van Only the Brave: 'Het onderscheidende vermogen van dit museum is echt haar eigen karakter. Iedereen denkt met een andere gevoel terug aan zijn of haar schooltijd. De emotionele waarde van collectie-items is bij alle bezoekers anders. Dat persoonlijke komt terug in de campagnebeelden; medewerkers en vrijwilligers komen terug op de posters. De pay-offs, in krijt op schoolborden, zijn bovendien altijd gelinkt aan het onderwijs: "Wij hebben het hele jaar meesterwerken." Een concept dat het Nationaal Onderwijsmuseum niet alleen kan gebruiken voor de opening, maar ook bij toekomstige campagnes voor tentoonstellingen.'
Als echt Dordts bureau draagt Only the Brave de stad naar eigen zeggen een warm hart toe. 'Een project als dat van het Nationaal Onderwijsmuseum is ons echt op het lijf geschreven', aldus Bax. 'Geweldig om te mogen bijdragen aan het gevoel dat bezoekers straks hebben als ze dit schitterende museum weer uitkomen. Namelijk dat ze niet verwacht hadden dat het zo gaaf zou zijn. Iedereen kan nu zijn ogen uitkijken. Dordrecht heeft er echt weer een trekpleister bij om trots op te zijn.'
Het team van Only the Brave was eerder actief voor de Gemeente Dordrecht. Only The Brave was verantwoordelijk voor de campagne: 'Dordrecht, bijzonder dichtbij'.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing