Only the Brave werkt voor Onderwijsmuseum

Only the Brave werkt voor Onderwijsmuseum
  • Bureaus
  • 29 jul 2015 @ 11:32
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingCommunicatieCreatieMerken

'De scholen zijn met vakantie, maar wij zijn weer begonnen.' Het vernieuwde Nationaal Onderwijsmuseum is weer toegankelijk is voor het publiek. Het concept voor de nieuwe campagne komt uit de koker van bureau Only the Brave.

Het Nationaal Onderwijsmuseum is verhuisd naar De Holland, een zorgvuldig gerestaureerde gebouw uit 1939. Het Nationaal Onderwijsmuseum beschikt, met meer dan 350.000 voorwerpen, over de grootste onderwijscollectie ter wereld en ruim 2.500 m2 aan publieks- en tentoonstellingen.

De opdracht voor Only the Brave was het bedenken van een creatief communicatieconcept, waarin de merkwaarden ‘prikkelende onderwijservaring’ en ‘samen sterk en verrassend persoonlijk’ duidelijk naar voren komen.

Edwin Bax, oprichter, mede-eigenaar en creatief directeur van Only the Brave: 'Het onderscheidende vermogen van dit museum is echt haar eigen karakter. Iedereen denkt met een andere gevoel terug aan zijn of haar schooltijd. De emotionele waarde van collectie-items is bij alle bezoekers anders. Dat persoonlijke komt terug in de campagnebeelden; medewerkers en vrijwilligers komen terug op de posters. De pay-offs, in krijt op schoolborden, zijn bovendien altijd gelinkt aan het onderwijs: "Wij hebben het hele jaar meesterwerken." Een concept dat het Nationaal Onderwijsmuseum niet alleen kan gebruiken voor de opening, maar ook bij toekomstige campagnes voor tentoonstellingen.'

Als echt Dordts bureau draagt Only the Brave de stad naar eigen zeggen een warm hart toe. 'Een project als dat van het Nationaal Onderwijsmuseum is ons echt op het lijf geschreven', aldus Bax. 'Geweldig om te mogen bijdragen aan het gevoel dat bezoekers straks hebben als ze dit schitterende museum weer uitkomen. Namelijk dat ze niet verwacht hadden dat het zo gaaf zou zijn. Iedereen kan nu zijn ogen uitkijken. Dordrecht heeft er echt weer een trekpleister bij om trots op te zijn.'

Het team van Only the Brave was eerder actief voor de Gemeente Dordrecht. Only The Brave was verantwoordelijk voor de campagne: 'Dordrecht, bijzonder dichtbij'. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken