Pure Safy Branding haalt Ramadan Rush naar Nederland
- Bureaus
- 16 jul 2015 @ 14:40
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - BrandingMarketingInspiratieDoelgroepen
- 16 jul 2015 @ 14:40
- Redactie Bureaus
Ramadan Rush is een groeiend fenomeen. Vanuit de Golfstaten strijken er grote groepen rijke Arabieren in Londen neer om hun luxe aankopen te doen in verband met Eid ul-Fitr (Suikerfeest). De weersomstandigheden in Europa zijn ideaal tegenover de (woestijn)hitte die nu heerst in de meeste Golfstaten. De Nederlandse ondernemer Abdelaziz Aouragh van marketingbureaus Pure Safy Branding heeft het proces in gang gezet om de Ramadan Rush naar Nederland te halen. De toeristisch sector en retail tonen volgens hem 'overduidelijk interesse'.
Londen, Parijs, Milaan, Geneve, Berlijn. Deze steden hebben volgens Aouragh gemeen dat zij weten wat de Ramadan Rush is. Vooral London is de hotspot voor dit jaarlijks terugkerend fenomeen. Tijdens de Ramadan en net voor het Eid ul-Fitr vliegen toeristen vanuit de Golfstaten naar deze plaatsen om onder andere hun fashion-inkopen te doen.
Niet alleen komen ze in grote groepen, velen onder hen laten hun auto's mee overvliegen: Bentley ‘s, Ferrari ‘s, Lamborghini's enzovoort. Londen ziet elk jaar een zeer grote groei in shopping-aankopen variërend van 20% tot wel 70%.
De moslimconsument geeft ongeveer 15 keer meer uit aan shopping dan de doorsnee luxe-shopper in London per transactie. Dat komt op ongeveer 2.000 Pond per transactie. De totale inkomsten tijdens deze relatief korte periode dat deze consumenten er zijn, is meer dan 200 miljoen Pond.
Aouragh: 'Vanuit Pure Safy Branding leren we bedrijven als Global Blue hoe ze deze doelgroepen beter kunnen aanspreken en beter kunnen faciliteren. Tot nu hebben we enkel positieve reacties vanuit het topmanagement van het Nederlands bedrijfsleven gekregen en steeds meer sluiten zich aan om een coalitie te vormen, om voor 2016 een stevige stempel te drukken. Het zal wel eens fijn kunnen zijn om na twee keer Londen, Amsterdam te ontdekken.'
Lees ook de MarketingTribune-column over Ramadan Rush van Abdelaziz Aouragh.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- doelgroep
- islam
- Abdelaziz Aouragh
- Londen
- marketing
- moslim
- Ramadan
- Ramadan Rush
- Suikerfeest
- Eid ul-Fitr
- Pure Safy Branding
- Golfstaten
- Arabisch
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing