Tribal DDB en Nationale Nederlanden lanceren online film Pensioenpotjes

Tribal DDB en Nationale Nederlanden lanceren online film Pensioenpotjes
  • Bureaus
  • 9 jul 2015 @ 10:37
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nationale-Nederlanden lanceert de online film Pensioenpotjes. Met deze film van Tribal DDB Worldwide, Amsterdam brengt de financiële dienstverlener haar Pensioen Ophelder Service en het pensioenbewustzijn onder de aandacht.

In de online film maken we kennis met een aantal publiekslievelingen, die zich met hun eerste baantje in één klap in ons collectieve geheugen hebben genesteld. Nationale-Nederlanden is op bezoek gegaan bij voormalige televisiesterren als mevrouw Stemband en de kinderen van het onbewoonde eiland uit Kinderen voor Kinderen. Om erachter te komen hoe het nu met ze gaat en hoe het ze in de rest van hun loopbaan vergaan is.

De tijd dat je 30 jaar bij slechts één werkgever werkt lijkt voorbij. Net als deze vroegere BN’ers wisselen mensen tegenwoordig steeds vaker van werkgever en daarmee ook van pensioenverzekeraar. Elke nieuwe baan leidt vaak tot een nieuw pensioenpotje en een nieuw dilemma: het oude pensioenpotje laten staan of meenemen naar de nieuwe werkgever? Mensen kunnen het overzicht kwijtraken. Uit een onlangs gehouden onderzoek van onderzoeksbureau Kien blijkt dat men over het algemeen te weinig kennis en interesse heeft in het opgebouwde pensioen en het daarom voor zich uit schuift.  

Yoram Schwarz, directeur Marketing en Strategie van Nationale-Nederlanden Pensioen: 'Met de Pensioen Ophelder Service beantwoorden we persoonlijk vragen van consumenten over pensioenpotjes. Deze campagne sluit naadloos aan bij onze ambitie om het pensioenbewustzijn in  Nederland te vergroten. En dat is hard nodig, want de verantwoordelijkheden voor pensioenbeslissingen komen ook steeds meer bij het individu te liggen. Er is dus werk aan de winkel. De Ophelder Manager geeft telefonisch antwoord op vragen en daarnaast geeft de gratis online tool, de Pensioen Ophelder Indicator, inzicht in de verschillen tussen de oude en nieuwe pensioenregeling.'

www.nn.nl
www.ddbgroup.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken