[Campagne] Slim van Optimel en Lemz om met 'Je gaat lekker' alleen te mikken op vrouwen?

12aug 201500:01
  • Bureaus
  • 22374 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DoelgroepInteractieCampagnesCommercialsMarketing

nieuws 'Je gaat lekker' is de pay-off van de eerste campagne die reclamebureau Lemz heeft gemaakt voor Optimel. Een campagne over ongegeneerd genieten... met louter vrouwen in beeld. Dat roept bij veel consumenten al direct een fundamentele vraag op: is het topmerk van FrieslandCampina niet meer geïnteresseerd in de mannelijke doelgroep?

'Tadaa, een speciale sneak preview voor onze trouwste fans. En lieve Optimel-vriendinnen, onze nieuwste commercial is een ode aan jullie allemaal. Want wie je ook bent of wat je ook doet, je gaat lekker. Dat sowieso! De nieuwe commercial is vanaf morgen voor heel Nederland te zien.' 

Deze boodschap plaatste Optimel zondag op haar Facebook-pagina, begeleid door een video van de nieuwe commercial. Daags erna werd deze post uiteraard actief gepromoot, waardoor veel consumenten erop reageerden. Een veelgelezen vraag: waarom gaat de communicatie alleen maar over vrouwen? 

Het webcare-team maakt zich er met grapjes vanaf: 'Haha, als man kun je net zo goed lekker gaan!' Toch is het opmerkelijk dat een groot publieksmerk 50% van haar potentiële doelgroep links laat liggen. Of blijkt uit onderzoek wellicht dat hoofdzakelijk vrouwen Optimel kopen, desnoods ook voor hun man? Wat vinden jullie: is het een slimme strategie van Optimel om zich puur op vrouwen te richten?

Credits

Klant: FrieslandCampina
Bureau: Lemz
Verantwoordelijke bij klant: Sylvia Martens, Marieke Rentmeester
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Aaron van Valen
Mediabureau: MEC




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners