[Campagne] Slim van Optimel en Lemz om met 'Je gaat lekker' alleen te mikken op vrouwen?
- Bureaus
- 12 aug 2015 @ 00:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DoelgroepInteractieCampagnesCommercialsMarketing
- 12 aug 2015 @ 00:01
- Jeroen Mirck
'Je gaat lekker' is de pay-off van de eerste campagne die reclamebureau Lemz heeft gemaakt voor Optimel. Een campagne over ongegeneerd genieten... met louter vrouwen in beeld. Dat roept bij veel consumenten al direct een fundamentele vraag op: is het topmerk van FrieslandCampina niet meer geïnteresseerd in de mannelijke doelgroep?
'Tadaa, een speciale sneak preview voor onze trouwste fans. En lieve Optimel-vriendinnen, onze nieuwste commercial is een ode aan jullie allemaal. Want wie je ook bent of wat je ook doet, je gaat lekker. Dat sowieso! De nieuwe commercial is vanaf morgen voor heel Nederland te zien.'
Deze boodschap plaatste Optimel zondag op haar Facebook-pagina, begeleid door een video van de nieuwe commercial. Daags erna werd deze post uiteraard actief gepromoot, waardoor veel consumenten erop reageerden. Een veelgelezen vraag: waarom gaat de communicatie alleen maar over vrouwen?
Het webcare-team maakt zich er met grapjes vanaf: 'Haha, als man kun je net zo goed lekker gaan!' Toch is het opmerkelijk dat een groot publieksmerk 50% van haar potentiële doelgroep links laat liggen. Of blijkt uit onderzoek wellicht dat hoofdzakelijk vrouwen Optimel kopen, desnoods ook voor hun man? Wat vinden jullie: is het een slimme strategie van Optimel om zich puur op vrouwen te richten?
Credits
Klant: FrieslandCampina
Bureau: Lemz
Verantwoordelijke bij klant: Sylvia Martens, Marieke Rentmeester
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Aaron van Valen
Mediabureau: MEC
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Optimel
- marketing
- merk
- man
- reclame
- Lemz
- vrouwen
- lekker
- je gaat lekker
- doelgroep
- drinkyoghurt
- commercial
- FrieslandCampina
- campagne
- vrouw
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing