[Startups] Michel la Pierre over Peoplesminds

[Startups] Michel la Pierre over Peoplesminds
  • Bureaus
  • 28 aug 2015 @ 11:00
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewNieuwkomers

Het strategische consultancy bureau Peoplesminds helpt bedrijven in Retail, Travel en Leisure markten met een gedegen aanpak om antwoord te geven op de consumentenrevolutie en heeft een 100% focus op customer centric koers. Wij spreken Michel la Pierre, oprichter en eigenaar van Peoplesminds.

Wat is Peoplesminds? 

Wij zijn een vernieuwend consultancy bureau en denken anders na over de toegevoegde waarde via advies en resultaat, door 100% focus op consumer centricity en verantwoordelijkheid te durven nemen over het eindresultaat. 

Kortom, in samenwerking met strategisch management van onze opdrachtgevers helpen wij hen markten te veranderen en aan te voeren. We richten ons specifiek op de branches Retail, Travel en Leisure. Onze missie is om bedrijven te helpen met het omarmen en uitvoeren van de juiste consumer centric koers door scenario’s te bedenken die laten zien hoe onze klanten succesvol zijn, nu en in 2025. Weergegeven in een animatievideo, infographic en een rapportage. De scenario’s voldoen aan de juiste balans tussen consumer centric competenties: aanbod, reis, beleving en relatie. Maar ook door inzicht te geven in consumer centric volwassenheidsniveau om op de juiste snelheid een scenario te kunnen implementeren. En natuurlijk implementatie wanneer het scenario, of een gedeelte hiervan, naar executie gebracht wordt.

Het resultaat van onze aanpak is dat bedrijven zekerheid hebben dat zij de juiste koers varen en gefaseerd verbeteren naar een flexibele consumer centric bedrijf- en marktbewerking die aanslaat bij de huidige en toekomstige consument.

Waarom ben je Peoplesminds begonnen? 

Vanwege de noodzaak. We leven in het tijdperk van de consumentenrevolutie. Nieuwe bedrijven hebben succes met disruptieve innovatie, producten en dienstverlening. Gevestigde B2C bedrijven hebben het zwaar. Het is een uitdaging om hun marktbewerking en organisatie (legacy) te vernieuwen. Vaak wordt er gefocust op innovatie, maar er is meer nodig om te zorgen voor consumer centric succes. Elk bedrijf heeft de verantwoordelijkheid voor zijn vakgebied het wiel opnieuw uit te vinden om de concurrentie een stap voor te blijven. Peoplesminds helpt bedrijven een goed antwoord te geven op de consumentenrevolutie en verandert samen met opdrachtgevers hun markten, zodat zij het verschil maken.

Hoe en waar is Peoplesminds gevestigd? 

Peoplesminds is gevestigd in Spaces aan de Amsterdamse Zuidas.

Wat kan Peoplesminds dat andere bedrijven niet kunnen?

Ons onderscheidend vermogen is dat we consumer centric toekomstscenario's opleveren die beeld geven over hoe de opdrachtgever zijn bedrijf er over 15 jaar uit ziet, inclusief nieuwe proposities en business modellen, samenwerkingen en product dienstverlening. 

In onze dienstverlening 'transformatiemanagement' (scenario-implementatie) committeren we onszelf aan het resultaat. We geloven in de kracht van onze dienstverlening.

Wat heeft Peoplesminds nodig om te kunnen groeien?

Stap 1 is een sterke basis, kortetermijnfocus op launching customers en een aantal cases die laten zien hoe gevestigde bedrijven op een consumer centric wijze de markt kunnen aanvoeren. De basis zal de langetermijngroei in de breedte ondersteunen.

Wat zijn de ambities van Peoplesminds?

We zijn 7 weken geleden begonnen. Eerst stap is Nederland met een focus op de markten Retail, Travel en Leisure. Daarna willen we meer B2C branches toevoegen. Stap 3 is mogelijk internationaal gaan.

www.peoplesminds.nl

Lees ook:

Peoplesminds helpt B2C bedrijven met antwoord op consumentenrevolutie

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken