NIMA start platform voor communicatie-professionals
- Bureaus
- 26 aug 2015 @ 11:32
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingCommunicatieCommunityKennissessie
- 26 aug 2015 @ 11:32
- Redactie Bureaus
Brancheorganisatie NIMA start dit najaar met een platform voor communicatie-professionals. Er is een bestuur aangesteld nadat er akkoord is gegeven door het hoofdbestuur. Het NIMA heeft 23 verschillende regio’s en groeperingen. Het communicatie-platform is 'een nieuwe en belangrijke toevoeging aan dit palet'.
'Marketing is een integraal vak met vele disciplines', zegt NIMA-voorzitter Martin Huisman. 'Marketing en communicatie liggen dicht tegen elkaar aan. We nemen al tientallen jaren examens af op het gebied van communicatie. Het oprichten van een nieuwe groepering is leuk en een uitbreiding van ons portfolio. Het initiatief komt vanuit de vraag van onze leden en past binnen onze nieuwe strategie. Ik ben ook erg verheugd over het kwalitatief goede bestuur dat is aangesteld. Wij hebben hoge verwachtingen van dit nieuwe platform.'
Doel van het platform is ‘kennis te delen, een netwerk onder professionals te creëren en innovaties, trends en ontwikkelingen binnen het communicatievak te stimuleren'. Het platform wil daarbij vooral praktijkgericht te werk gaan. De belangrijkste kennisstromen die binnen dit vakgebied benoemd kunnen worden, zullen door dit platform behandeld worden tijdens netwerkbijeenkomsten.
Platformvoorzitter Maarten Evertzen: 'Waar we betekenis aan willen geven, is de verschuiving naar digitale communicatie en de explosie van het aantal touch-points waar de ontvanger mee in aanraking komt. We willen communicatie-, branding- en marketingprofessionals verbinden en inspireren met uitdagende sprekers en cases. Daarnaast zijn er nog genoeg innovatieve thema’s om te adresseren zoals PR en persmanagement, risico- en crisiscommunicatie in social media en reputatiemanagement.'
Het platformbestuur bestaat verder uit Machteld Merens (Randstad), Peter Rehwinkel (Hill+Knowlton), Aarthi Rasiawan (Océ), Mireille Spapens (Ipse de Bruggen) en Kim van der Beek (Kimregeltdatwel). Evertzen: 'Momenteel werken we met het bestuur hard aan het format en we zullen binnenkort dan ook meer vertellen over de kalender voor 2016.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Hill+Knowlton
- NIMA
- professionals
- marketing
- communicatie
- Aarthi Rasiawan
- Peter Rehwinkel
- Machteld Merens
- Maarten Evertzen
- Mireille Spapens
- Kimregeltdatwel
- platform
- branding
- Kim van der Beek
- PR
- Océ
- Ipse de Bruggen
- Randstad
- bestuur
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing