Plan Nederland vraagt aandacht voor vaders en dochters

Plan Nederland vraagt aandacht voor vaders en dochters
  • Bureaus
  • 27 aug 2015 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsStorytellingVideo

Met een nieuwe campagne vestigt Plan Nederland de aandacht op de belangrijke rol van vaders bij de ontwikkelingskansen van hun dochters. De rol van de moeder is onverminderd belangrijk, maar de rol van de vader is vaak onderbelicht, in Nederland en ook in ontwikkelingslanden.

Door deze rol en verantwoordelijkheid te benadrukken kan een nieuwe generatie dochters de mogelijkheid krijgen om hun eigen toekomst vorm te geven. Op Dochters.org staat een serie filmpjes en verhalen over Nederlandse vaders en hun dochters. Plan Nederland en reclamebureau Dawn brengen hen in beeld om van dichtbij te laten zien hoe belangrijk de vaderrol is niet alleen in ons land maar ook in de rest van de wereld. 'We vragen Nederlandse vaders zich ook te bekommeren om al die andere dochters in de wereld, die net zo goed bescherming verdienen en dromen waar willen maken.'

Plan Nederland brengt deze 'dochters ver weg' in beeld om van dichtbij te laten zien hoe belangrijk de vaderrol is niet alleen in ons land maar ook in de rest van de wereld. Vaders zijn onmisbaar als we de ongelijke behandeling van meisjes willen laten verdwijnen. 'Laten we meisjes overal in de wereld de kans geven om uit te groeien tot krachtige vrouwen', aldus Plan Nederland.

Credits

Klant: Plan Nederland
Bureau: Dawn Amsterdam
Productiebureau: Halal Film And Photography
Regisseur: Johan Kramer
Public Relations: Hagens PR  

Digitaal bureau: Us Media



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken