SkyTeam kiest XXS Amsterdam als creatieve partner
- Bureaus
- 4 aug 2015 @ 12:03
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommunicatieStrategiePitchesZakelijkActivatie
- 4 aug 2015 @ 12:03
- Redactie Bureaus
XXS Amsterdam is door de wereldwijde luchtvaartalliantie SkyTeam benoemd tot tweede creatieve partner voor haar mondiale communicatie. Het Amsterdamse bureau zal samen met SkyTeam en lead agency BETC Paris werken aan diverse communicatie-werkzaamheden voor de alliantie waar onder meer KLM deel van uitmaakt.
Het (deel)account werd toegekend aan XXS na een pitch met vier andere Amsterdamse bureaus. SkyTeam, een van de drie allianties wereldwijd, was op zoek naar een creatieve partner die een compleet pakket biedt van concept tot uitvoering. De uitdaging voor XXS is om het merk en de communicatie van SkyTeam pakkend en relevant te maken voor zowel reizigers als medewerkers van aangesloten luchtvaartmaatschappijen.
XXS is aangesteld om de B2B-, B2C- en interne communicatiemiddelen te ontwikkelen zoals online (social) tools, brochures, video’s en trainingmaterialen. BETC Paris, SkyTeams wereldwijde lead agency, zal verantwoordelijk blijven voor de ontwikkeling van de algehele communicatiestrategie en de campagnes.
Fatima da Gloria, director Brand & Communications bij SkyTeam: 'We waren op zoek naar een hybride bureau dat groot genoeg is om een verscheidenheid aan communicatiebehoeften te managen en dat tegelijkertijd flexibel is voor een snelle uitvoering. Een bureau dat het vermogen heeft om internationale campagnes te vertalen naar sterke creatieve middelen en media voor een internationaal publiek. Daarnaast is het belangrijk dat het bureau een sterke affiniteit heeft met een modiaal merk. We vonden dit in XXS Amsterdam. Zij zijn een aanvulling wat betreft ervaring en gevoel voor de luchtvaartsector en hebben de juiste omvang om te voorzien in onze behoefte aan efficiëntie en snelheid.'
Piet Hein Smit, partner bij XXS Amsterdam: 'Een samenwerking met een wereldwijd erkend merk als SkyTeam is voor ieder bureau een belangrijke mijlpaal en we kijken uit naar deze samenwerking. Het is een fantastische kans om het merk te mogen ondersteunen, op creatief en uitvoerend vlak en in de ontwikkeling van sterke communicatiemiddelen. Het past perfect bij onze expertise en internationale ambitie. Daarnaast zijn we ervaren in het werken met merken in de luchtvaartsector en is ons kantoor op slechts een steenworp afstand van luchthaven Schiphol.'
Het SkyTeam-account wordt toegevoegd aan het groeiende portfolio van internationale klanten van XXS Amsterdam, zoals Schweppes, HEMA en Healthy People.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- social media
- SkyTeam
- pitch
- luchtvaart
- online
- communicatie
- account
- interne communicatie
- airlines
- XXS Amsterdam
- BETC Paris
- B2B
- B2C
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing