Woedend! maakt speelse commercial voor Squla

Woedend! maakt speelse commercial voor Squla
  • Bureaus
  • 26 aug 2015 @ 11:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsOnline gamingDigitaal

Thuis leren is voor kinderen op de basisschool meestal niet erg spannend, maar met Squla krijgen ze dezelfde lesstof gepresenteerd op een manier die meer lijkt op gamen dan op leren. Samen met Squla bedacht reclamebureau Woedend! een nieuwe tv-commercial om het platform goed op het netvlies te krijgen bij de start van het nieuwe schooljaar.

De commercial presenteert een scène uit een vrolijk schooltoneelstuk waarbij de kinderen zelf één van de Squla-games uitbeelden op het podium. De performance laat op een vrolijke manier zien hoe de kinderen helemaal opgaan in de spelwereld.

Squla is een online oefenprogramma voor kinderen (groep 1 tot en met 8) dat leren leuk maakt. Er zijn inmiddels ruim 90.000 betalende abonnees in Nederland. Voortbouwend op dit succes wordt het educatieve gaming-platform nu ook in Polen gelanceerd, ondersteund door een lokale versie van de nieuwe TV commercial.

Squla breidt uit naar Polen

André Haardt, oprichter en CEO van Squla: 'Het gaat erg goed in Nederland, en we denken dat er nog steeds veel ruimte is in de markt. In Polen is de markt nog een stuk minder ontwikkeld en we gaan daar als first mover grote stappen maken. We hebben de inhoud van Squla voor Polen opnieuw gecreëerd en zorgvuldig afgestemd op de lokale lesstof. Hetzelfde geldt voor de communicatie. De kerngedachte blijft hetzelfde: met Squla wordt leren leuk.'

Woedend! filmde het minitoneelstuk in samenwerking met WoodWork op locatie in theater het Zonnehuis in Amsterdam-Noord.

Credits

Klant: Tijntje Louwers (Squla)
Concept: Woedend!
Regie/productie: Balster van Duijn (Woodwork)
Sound design: Francis Locadia (RecSound)



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken