0to9 ontwikkelt storytelling-campagne voor Spant
- Bureaus
- 25 sep 2015 @ 07:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Storytelling
- 25 sep 2015 @ 07:20
- Redactie Bureaus
0to9 creëerde het fictieve karakter Jean Paul. Een Gooische excentriekeling en ’s lands meest gevierde eventprofessional die al menig geslaagd event op zijn naam heeft staan. Hoe doet hij dit toch iedere keer? Zijn geheim: de Bussumse eventlocatie Spant.
Er is gekozen voor een unieke storytelling aanpak zonder brochures of banners. In plaats daarvan maakt de doelgroep kennis met Jean Paul in een pakkende verhaallijn die zich langzaam ontvouwt via on- en offline kanalen.
Jean Paul bezoekt het profiel van eventmanagers op LinkedIn. Daarna ontvangen zij een gepersonaliseerde glossy ‘Gooische Geheimen’ (met de naam en foto van de ontvanger op de cover) waar Jean Paul honderduit praat over de Chaneldige plek Spant. Daarnaast heeft hij zijn eigen website www.byjeanpaul.nl met exclusieve tips, een selectie geslaagde video’s en is zijn charmante zichtbaarheid op diverse socials te vinden waar hij een inkijkje geeft in zijn succesvolle leven als eventprofessional. Op deze manier leert de doelgroep druppelsgewijs Jean Paul kennen en wordt Spant op een natuurlijke wijze geïntroduceerd.
Jean Paul is bedacht door 0to9 Cross Creative Agency. Dit Rotterdamse bureau maakt effectieve marketing- en creatieve communicatieoplossingen: onderscheidende cross-mediale campagnes (offline, online en mobiel) die werken, altijd gebaseerd op een slimme strategie en een opvallend creatief concept en design. Dit doen zij vanuit Creative Cube in Rotterdam, in het hart van de stad.
Serotonine, 5-hydroxytryptamine of gewoon 0to9 is een stof in de hersenen waar je blij van wordt. Voor deze campagne is dat ook zeker weer van toepassing.
Credits
Klant: Spant! | Bureau: 0to9 Cross Creative Agency | Concept: Sophie Zwaan-Gelok, Joost van Gorsel | Strategie: Robert Jan van Leeuwen, Sophie Zwaan-Gelok, Joost van Gorsel | Design: Marleen Kuijf, Dennis Jonkman: Film & camera: NOON Creation, Paul Lensink | Acteur: Martijn Roost: Casting: Hebbes Casting | Fotografie: Maaike van Haaster, Vincent van Gaalen | Copy: Vincent van Bruchem | Verantwoordelijk bij klant: Isabel van den Berg-Grift, Petra Prinsen | Verantwoordelijk bij bureau: Linda de Moor-Moen
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing