Etcetera/Red Urban bouwt tafelvoetbalgame voor TNT

Etcetera/Red Urban bouwt tafelvoetbalgame voor TNT
  • Bureaus
  • 9 sep 2015 @ 11:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingStrategieCampagnesOnline gaming

TNT heeft een nieuwe Europese marketingcampagne gelanceerd met als basis een online tafelvoetbalgame. Het logistieke bedrijf richt zich met deze campagne op het vergroten van de klantloyaliteit en het werven van nieuwe klanten. De nieuwe campagne, genaamd ‘Keep scoring with TNT’, is bedacht door Etcetera/Red Urban.

De pan-Europese marketingcampagne van TNT wordt vanaf vandaag uitgerold in 32 Europese landen, de Verenigde Staten en Canada. In de speciaal voor deze campagne ontwikkelde game kunnen deelnemers penalties schieten in een virtuele voetbaltafel. En dit najaar de strijd aangaan met spelers van andere bedrijven in Europa en daarbuiten.

De tafelvoetbalgame is een belangrijke aanjager van de salesactivatie die onderdeel uitmaakt van deze campagne. Binnen deze activatie besparen klanten 20% op zendingen die geïmporteerd of geëxporteerd worden van en naar België, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Italië, Polen, Nederland, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

'Game betrekt doelgroep 10 weken lang'

Naast de online game bestaat de marketingcampagne uit een uitgebreid DM- en e-DM-programma, give-ways, gepersonaliseerde video’s, driver leaflets, een social media-activatie en wekelijkse game-updates.

Dick van der Lecq, directeur van Etcetera/Red Urban: 'Advertising is vluchtig. Door een spelelement toe te voegen, kunnen we een brede doelgroep tien weken lang actief betrekken bij de salesactivatie. In voetbal draait het om scoren en om teamwork. Dat sluit mooi aan op ons thema The People Network.'

Raoul Sreenivasan, Managing Director of Marketing TNT, International Europe: 'Steeds meer klanten kiezen ervoor om online zaken te doen met TNT, en dat willen wij steeds makkelijker maken. Online engagement staat centraal in onze marketingcampagne. De game laat zien dat het leuk is om met ons te werken.'

Bekijk (en speel!) hier de tafelvoetbalgame van TNT. 

Lees ook het eerdere interview van MarketingTribune met TNT-topman Tex Gunning



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken