Hema-pitch tussen XXS en Kokoro Amsterdam

Hema-pitch tussen XXS en Kokoro Amsterdam
  • Bureaus
  • 22 sep 2015 @ 11:09
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclamePitchesMerkenStrategieMarketing

Retailbedrijf Hema heeft twee reclamebureaus geselecteerd voor de laatste fase van haar bureau-oriëntatie: Kokoro Amsterdam en het huidige Hema-bureau XXS. De komende dagen ontvangen beide bureaus een briefing over het verdere verloop van deze pitch.

Het is nog maar anderhalf jaar geleden dat Hema een vorige bureauselectie deed. In mei 2014 koos de winkelketen voor XXS, waarbij het afscheid nam van allerlei gespecialiseerde partijen die delen van de marcom-activiteiten uitvoerden. Het ging daarbij om fotografen, lithografen, maar ook de bekende bureaus Jump! (gespecialiseerd in reclamedrukwerk) en het binnenkort gestopte Doom & Dickson. Voor de merkstrategie werd nog wel gebruik gemaakt van bureau Een Goed Stel Mensen.

Anderhalf jaar later wil Hema het toch weer anders doen. XXS blijft kans houden het account te behouden, maar zal dan in een één-op-één pitch moeten afrekenen met Kokoro Amsterdam.

'Hema kiest eind oktober'

'Wij hebben veel zin in deze pitch', laat Kokoro-partner Frieda Ulsamer-de Waard weten aan MarketingTribune. 'We worden komende week gebriefd en Hema wil eind oktober haar keuze voor een van de twee bureaus maken. Na de kennismakingsronde heeft Hema twee bureaus geselecteerd. Het betreft een strategische pitch.'

Bij deze bureaucompetitie gaat Ulsamer-de Waard uit van het eigen kunnen van haar bureau: 'Zoals Kokoro werkt zit onze kracht in het creëeren van de emotionele connectie tussen het hart van Hema en het hart van mensen. Die connectie van Hema met mensen zullen we op alle lagen in communicatie verder versterken.

Tegenstrever XXS was (nog) niet bereikbaar voor commentaar, evenmin als Hema. Het retailmerk kwam bij de vorige pitch in aanvaring met brancheverenging Vea, die kritiek had op het tussentijd stopzetten van het pitchtraject.  

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken