Hema-pitch tussen XXS en Kokoro Amsterdam
- Bureaus
- 22 sep 2015 @ 11:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclamePitchesMerkenStrategieMarketing
- 22 sep 2015 @ 11:09
- Jeroen Mirck
Retailbedrijf Hema heeft twee reclamebureaus geselecteerd voor de laatste fase van haar bureau-oriëntatie: Kokoro Amsterdam en het huidige Hema-bureau XXS. De komende dagen ontvangen beide bureaus een briefing over het verdere verloop van deze pitch.
Het is nog maar anderhalf jaar geleden dat Hema een vorige bureauselectie deed. In mei 2014 koos de winkelketen voor XXS, waarbij het afscheid nam van allerlei gespecialiseerde partijen die delen van de marcom-activiteiten uitvoerden. Het ging daarbij om fotografen, lithografen, maar ook de bekende bureaus Jump! (gespecialiseerd in reclamedrukwerk) en het binnenkort gestopte Doom & Dickson. Voor de merkstrategie werd nog wel gebruik gemaakt van bureau Een Goed Stel Mensen.
Anderhalf jaar later wil Hema het toch weer anders doen. XXS blijft kans houden het account te behouden, maar zal dan in een één-op-één pitch moeten afrekenen met Kokoro Amsterdam.
'Hema kiest eind oktober'
'Wij hebben veel zin in deze pitch', laat Kokoro-partner Frieda Ulsamer-de Waard weten aan MarketingTribune. 'We worden komende week gebriefd en Hema wil eind oktober haar keuze voor een van de twee bureaus maken. Na de kennismakingsronde heeft Hema twee bureaus geselecteerd. Het betreft een strategische pitch.'
Bij deze bureaucompetitie gaat Ulsamer-de Waard uit van het eigen kunnen van haar bureau: 'Zoals Kokoro werkt zit onze kracht in het creëeren van de emotionele connectie tussen het hart van Hema en het hart van mensen. Die connectie van Hema met mensen zullen we op alle lagen in communicatie verder versterken.
Tegenstrever XXS was (nog) niet bereikbaar voor commentaar, evenmin als Hema. Het retailmerk kwam bij de vorige pitch in aanvaring met brancheverenging Vea, die kritiek had op het tussentijd stopzetten van het pitchtraject.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing