Jeroen de Bakker ziet Boodschapp failliet gaan
- 16 sep 2015 @ 12:54
- Jeroen Mirck
Boodschapp, de vergelijkings-app voor voedingsproducten, is afgelopen week failliet verklaard en houdt op te bestaan. Dat heeft initiatiefnemer Jeroen de Bakker (ex-Qi, ex-TBWA en tegenwoordig zelfstandig ondernemer) via de website van de applicatie bekend gemaakt. Het doek valt ook voor de zusterdiensten Goodso en Boodschapp Glutenvrij.
'We stoppen na 33 maanden met het helpen van consumenten gezonder te laten eten door het inzichtelijk maken van de samenstelling van voedingsmiddelen', meldt De Bakker op Boodschapp.nl. 'Ondanks veel interesse bij meer dan 200.000 gebruikers (waarvan 70% koos voor producten met een betere samenstelling) zijn we er niet in geslaagd om de derde financieringsronde van onze startup tijdig af te ronden. We waren gewoonweg nog niet ver genoeg in het aantonen van een duurzaam verdienmodel.'
Samen met curator mr. M.S. Breeman onderzoekt De Bakker of Boodschapp nog in enige vorm kan doorstarten, maar de apps worden in de tussentijd 'niet meer onderhouden'.
Jeroen de Bakker: 'De ambitie om zoveel mogelijk consumenten bewustere keuzes te laten maken is niet verdwenen. Voedingskundige kennis in combinatie met gebruiksvriendelijke technologie die helder koopadvies persoonlijk maakt, gaat een steeds belangrijkere rol spelen in retail. Een industrie die aan de vooravond staat van toenemende transparantie en een forse groei van e-commerce.'
Op de site bedankt De Bakker iedereen die Boodschapp de afgelopen jaren heeft gesteund. 'Van onze gebruikers en klanten tot alle bedrijven met wie we samenwerkten en die in ons initiatief hebben geïnvesteerd. Tot een andere keer!'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing