Johan Nijlaan wordt CEO van Burson-Marsteller

Johan Nijlaan wordt CEO van Burson-Marsteller
  • Bureaus
  • 3 sep 2015 @ 00:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaCommunicatieMediastrategiePromotie

Communicatie- en Public Affairs-bureau Burson-Marsteller heeft vanaf 1 oktober een nieuwe CEO: Johan Nijlaan neemt deze rol binnen de Nederlandse afdeling over van Kees Boef, die het bureau sinds 2008 heeft geleid. Boef vertrekt naar Achmea, waar hij directeur Communicatie wordt.

In 2014 kwam Nijlaan binnen bij Burson-Marsteller als managing director en gaat zich als CEO richten op duurzame klantrelaties en de verdere groei van de Nederlandse tak van het internationale concern. 

Nijlaan heeft meer dan zeventien jaar ervaring in PR en communicatie en heeft in tal van sectoren - van financiële dienstverlening tot voedingsmiddelen en van technologie tot energie - bedrijven geadviseerd over strategische communicatievraagstukken. Hij heeft een sterke achtergrond in geïntegreerde communicatie en heeft ervaring met het lanceren van social media-platforms, online newsrooms en thought leadership-platforms. Hij is ook een doorgewinterde crisis-adviseur en heeft klanten geadviseerd tijdens reorganisaties, arbeidsonrust, incidenten, product recalls en M&A.

Londen, Den Haag en New York

De loopbaan van Nijlaan begon bij Davies Associates PR in Londen. Na terugkeer in Nederland ging hij werken bij eber Shandwick Benelux, waar hij de corporate communications praktijk leidde. Hij heeft verschillende internationale rollen gehad, waaronder in Den Haag en New York.

Jeremy Galbraith, CEO van Burson-Marsteller EMEA en Global Chief Strategy Officer: 'Burson-Marsteller Nederland is in de afgelopen jaren met dubbele cijfers gegroeid. Johan is sinds zijn komst een belangrijk deel geweest van dit succes. Ik ben er zeker van dat het bureau onder zijn leiding zal blijven groeien en strategisch communicatie-advies op hoog niveau zal geven aan onze Nederlandse klanten en onze internationale klanten die ondersteuning in Nederland nodig hebben. Johan is een zeer ervaren adviseur en zijn sterke achtergrond in geïntegreerde communicatie past goed bij onze digitale en sociale strategie.'

Verder groeien in Nederland

Nijlaan zelf: 'Ik ben blij dat ik samen kan blijven werken met het sterke team van Burson-Marsteller in Den Haag aan creatieve, op inzichten gebaseerde campagnes, en dat ik als lid van het EMEA leadership-team kan bijdragen aan de groei van Burson-Marsteller in de regio. Verder wil ik er voor zorgen dat het bureau in Nederland verder groeit en dat we onze diensten in het spectrum van strategische, geïntegreerde communicatie verder ontwikkelen.'

Burson-Marsteller Nederland is gevestigd in Den Haag en maakt deel uit van het wereldwijde Burson-Marsteller netwerk. Het moederbedrijf is opgericht in 1953 en gespecialiseerd in PR en Public Affairs. Het bedrijf voorziet klanten van strategisch advies en ondersteuning in de uitvoering van een breed scala van diensten op het gebied van PR, reputatiemanagement, PA, crisismanagement en digitale strategieën. Het wereldwijde netwerk van Burson-Marsteller bestaat uit 73 kantoren en 85 affiliate kantoren, die werkzaam zijn in 110 landen op zes continenten.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken