Spa viert het leven met inspirerende campagne

Spa viert het leven met inspirerende campagne
  • Bureaus
  • 1 sep 2015 @ 12:27
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsFoodMerkenStorytelling

Na een periode van innovatie en groei binnen de subbrands werd het tijd voor Spa om stil te staan bij de essentie van het merk. Het resultaat: een nieuwe merkstrategie en merkcampagne met een inspirerende tv-commercial die vanaf 1 september in Nederland te zien is. Spa viert het leven en doet dat met de nieuwe pay-off ‘Op het leven’.

Water is essentieel in het leven, en Spa is door zijn ongelooflijke puurheid een van de beste waters ter wereld. Dit is de essentie van het Spa merk en de boodschap die Spa wil overbrengen en vooral laten voelen. Vandaar het concept ‘de cirkel van het leven’ dat op beeldende wijze in de tv-commercial wordt vormgegeven.

Vanaf de geboorte tot het einde van het leven speelt water een essentiële rol. Soms zit het mee, soms zit het tegen, soms word je voortgestuwd en soms is er tegenstroom. Maar het is jouw leven en jij maakt er jouw verhaal van. Het verhaal van de commercial speelt zich volledig onder water af. Nicolas Karakatsanis (director of photography van onder meer de film Rundskop) werd ingezet om een betoverende onderwaterwereld te creëren.

Edwin van Dijken, marketingmanager Spa Nederland: 'Spa is een van de bekendste en sterkste merken in Nederland. We wilden een campagne die recht doet aan die status. Het concept van de nieuwe campagne klopt perfect met de visie voor het merk. Het is ambitieus en we hebben het onszelf niet gemakkelijk gemaakt, maar we zijn bijzonder trots op het resultaat.'

De Spa-merkcampagne start tegelijk in Nederland en België. Het Belgische reclamebureau Darw!n was verantwoordelijk voor de creatie en productie van de tv-commercial. In Nederland zal de campagne, die tevens bestaat uit een online en social component, worden uitgerol door JWT, het nieuwe reclamebureau van Spa Nederland.

Credits

Opdrachtgever: Spadel
Verantwoordelijk bij klant: Dirk Van de Walle – Sophie Bryskère – Stephan De Clercq – Edwin van Dijken (marketingmanager Spa)
Bureau België : Darw!n
Regie: Norman Bates
Bureau Nederland: JWT
PR Nederland : MVPR 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken