Reclamefabriek weekt zich los van Roorda

Reclamefabriek weekt zich los van Roorda
  • Bureaus
  • 16 okt 2015 @ 10:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Strategie

De Reclamefabriek gaat zelfstandig verder. Het bureau startte in 2009 onder de vleugels van Roorda Reclamebureau, maar is inmiddels uitgegroeid tot een succesvol middelgroot bureau met een sterke eigen klantenportfolio. Dat is de reden tot verzelfstandiging.

De leiding van De Reclamefabriek blijft bestaan uit de managing partners Marieke de Koning (commercieel verantwoordelijk) en Erik van de Kleut, die de regie heeft over de operationele organisatie.

Marieke de Koning: 'Als De Reclamefabriek combineren wij de denkkracht van een reclamebureau met het pragmatisme en de techniek van een studio. Bij ons gaan creativiteit, snelheid en techniek hand in hand. Dat zorgt ervoor dat we goed werk kunnen ontwikkelen waarmee onze klanten slagvaardig hun markt kunnen bewerken. Gebleken is dat dit ook een heel eigen klantenportfolio aantrekt. We hebben een sterke eigen identiteit, een eigen propositie en een zeer efficiënte manier van werken. In de dagelijkse praktijk stonden we al een paar jaar op eigen benen en het voelt voor ons dan ook als een logische stap om nu echt zelfstandig verder te gaan.'

Om de zelfstandigheid ook fysiek te markeren, verhuist De Reclamefabriek eind november naar een nieuwe, grotere locatie op de Helicopterstraat in Amsterdam.

De Reclamefabriek werkt onder meer voor Aldi, Bakker Bart, Simpel, Albron, Johma Salades, Katja Fassin, Canal Company, De Banketgroep, Olympia Uitzendbureau, Mediq Medeco en Iittala.  

www.de-reclamefabriek.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken