Nuon en FCB lanceren campagne 'AanUitdaging'
- Bureaus
- 26 okt 2015 @ 12:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsSocial mediaActivatie
- 26 okt 2015 @ 12:29
- Redactie Bureaus
Reclamebureau FCB Amsterdam heeft een eerste campagne gemaakt voor Nuon, onder de noemer 'AanUitdaging'. In de nieuwe campagne staat de thematiek ‘Elkaar Energie Geven’ centraal. Nuon wil uitdragen dat het meer is dan alleen een leverancier van feitelijke energie.
De campagne is gebaseerd op het inzicht: soms moet je eerst iets uitzetten om iets anders aan te zetten. Onder de vlag 'AanUitdaging' geeft Nuon mensen inspiratie hoe je door iets uit te zetten energie bespaart en een andere energie aanzet. Lampen uit! Romantiek aan! Deze initiatieven zijn daardoor veel meer dan bespaartips. Het zijn allemaal interactieve manieren om elkaar energie te geven en ook nog energie te besparen.
Nacht van de nacht
De campagne is afgetrapt met een inhaker op de Nacht van de Nacht, waarin Nuon oproept om alle lichten uit de doen en de sterren aan. Vanaf maandag zal de campagne te zien zijn op tv, radio, online (spot en non-spot), social en print. Het platform 'AanUitdaging' informeert over allerlei leuke manieren om energie te besparen en daagt bezoekers uit om hun eigen AanUitdaging te bedenken en te delen via de site.
Friso Westenberg, Head of Marketing & Communication Nuon: ‘Met deze campagne willen we laten zien dat we samen met onze klanten dingen kunnen veranderen. Niet als passieve toehoorder, maar als facilitator. We willen mensen inspireren en hen verrassen met een andere boodschap dan ze misschien verwachten. De wederkerigheid met onze klanten is van belang. Elkaar Energie Geven’.
'Eerlijk, transparant, dichtbij'
Frans Brand, Chief Creative Officer van FCB Amsterdam: ‘Eerlijk, transparant en dichtbij. Daadwerkelijk een relatie willen bouwen met haar klanten op basis van gelijkwaardigheid. Nuon gaat zich de komende jaren nog meer focussen op het centraal stellen van de klant. Dat betekent luisteren en met oplossingen komen waar iedereen wat mee kan. Deze benadering vraagt om een campagne die ook een stapje verder gaat dan communicatie zoals we dat van corporates gewend zijn. Nuon laat zien wie zij is en geeft haar klanten een platform om dat zelfde te doen. Elkaar Energie Geven’.
FCB Amsterdam won in juli de pitch om het Nuon-account. Dat mondt nu uit in een eerste campagne.
Credits
Klant : Friso Westenberg, Helma Verstoep en Ella Hollander
TV producer : Sandra Derogee
Creatie : Sanne Braam en Frans Brand
Account : Mayke Donkers en Benno van der Helm
Productiemij. : Halal
Producent : Lisa Scheffer
Regisseur : Johan Kramer
DOP : Ton Peters
Offline editing : Kapsalon
Muziek : Jorrit Kleijnen
Editor : Annelien van Wijnbergen
Sfx + mixage : FC Walvisch door Marcel Walvisch
Voice-over : Rens Pluijm
Nuon AanUitdagingSoms moet je eerst iets uitzetten, om iets anders aan te zetten. Doe je ook mee met de Nuon AanUitdaging? www.nuonaanuit.nl #aanuit
Posted by Nuon on Sunday, October 25, 2015
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing