Roorda wint nieuwe competitie voor NIX18

Roorda wint nieuwe competitie voor NIX18
  • Bureaus
  • 19 okt 2015 @ 11:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijOverheidCampagnesPitches

Reclamebureau Roorda is samen met Tabula Rasa de winnaar geworden van de minicompetitie voor NIX18. Deze campagne valt onder de raamovereenkomst ‘Grote Campagnes Rijksoverheid’ die Dienst Publiek en Communicatie (DPC) heeft gesloten met JWT Amsterdam, KesselsKramer, Publicis en Roorda in combinatie met Tabula Rasa.

Roorda won afgelopen woensdag nog een zilveren Effie voor NIX18. De jury was niet alleen lovend over de resultaten maar ook over het strategische en creatieve werk: 'Met een uitstekende strategie en een geweldige creatieve vertaling van een complexe boodschap is zilver op zijn plaats. Een krachtige en slimme bewustwordingscampagne. Het "Gij zult niet drinken" van de boodschap is briljant vertaald in drie letters.'

Diezelfde middag presenteerde Roorda samen met Tabula Rasa in Den haag voor de minicompetitie bundel NIX18.

Joeri Jansen: 'Natuurlijk was het een fantastisch compliment om na twee jaar al een zilveren Effie te winnen voor NIX18. Dat er al zo snel resultaat is geboekt met een gedragsveranderingscampagne is fantastisch maar eigenlijk beginnen we nog maar net. Ik stond daarom met een tweeslachtig gevoel op het podium. Vandaag kwam het bevrijdende nieuws dat we wederom zijn geselecteerd en de klus de komende vier jaar mogen afmaken. Twee keer in één week champagne voor NIX voor Roorda.'

Roorda en Tabula Rasa wonnen eerder de verkeersveiligheidscampagnes (waaronder de BOB-campagne) en de 'VanAnaarBeter'-campagne, beiden van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken