Whitelabel PR ondersteunt brancheverenigingen

Whitelabel PR ondersteunt brancheverenigingen
  • Bureaus
  • 6 okt 2015 @ 10:28
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRCommunicatieZakelijkNieuwkomers

Aangezien het veel brancheverenigingen aan middelen ontbreekt om een eigen communicatie-afdeling in stand te houden is voormalig VPRA-bestuurder David Gribnau 'een betaalbare oplossing' gestart: Whitelabel PR, speciaal gericht op ondersteuning van besturen en leden van brancheverenigingen. Dit nieuwe concept biedt PR-advies en ondersteuning tegen vaste tarieven. Whitelabel PR helpt besturen met de positionering, ondersteunt de leden met hun PR-beleid en acties.

Steeds meer branchevereniging hebben moeite om leden te werven en te behouden. Wat is de gewenste positionering en wat heeft de vereniging de leden te bieden? David Gribnau tot voor kort zelf voorzitter van de VPRA, de Vereniging voor Public Relations en Communicatie- en Adviesbureaus kan hierbij uitstekend helpen: "Ik begrijp waar veel besturen van brancheverenigingen mee kampen. De leden maken heel duidelijk hun afwegingen of ze het komend jaar nog wel lid willen blijven van de vereniging of dat ze op de kosten gaan besparen. Dan is het van belang om goed te kijken naar hoe aantrekkelijk je bent. Krijgen de leden wel waar voor hun geld?"

'Gun leden toegang tot een PR-adviseur'

Kijk je naar de prioriteiten van brancheverenigingen dan blijkt uit onderzoek dat er de komende jaren meer tijd en energie wordt gestoken in kennisoverdracht en het behoud van leden. Idee van Gribnau is om daarom de leden actief te helpen bij zo iets ongrijpbaars als PR. Dit door een PR Desk in te richten en ze toegang te geven tot een PR coach, een adviseur die ze namens de branchevereniging helpt. Gribnau: "Ik denk ook dat je als bestuur je leden goed kunt ondersteunen. PR is een specialisme dat voor velen lastig te begrijpen is. Het is voor veel organisaties abstract en ongrijpbaar. Voor de branchevereniging is dit een uitgelezen kans om PR collectief te regelen en om zo toegevoegde waarde te creëren."

Vooraf biedt Whitelabel PR duidelijkheid aan de opdrachtgever met heldere tarieven. Van zogenaamde strippenkaarten voor de besturen, tot verschillende abonnementen om als eerstelijns PR helpdesk de leden van de branchevereniging te ondersteunen.

Whitelabel PR is een initiatief van David Gribnau, oprichter en eigenaar van Gribnau Communicatie. Gribnau heeft bijna 20 jaar werkervaring in het vak. Hij was zelf tot voor kort voorzitter van de VPRA, de Vereniging voor Public Relations en Communicatie- en Adviesbureaus. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken