180 Amsterdam trekt vier internationale creatieven aan

180 Amsterdam trekt vier internationale creatieven aan
  • Bureaus
  • 24 nov 2015 @ 11:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatiePersonaliaReclame

Reclamebureau 180 Amsterdam breidt zijn creatieve team uit met vier buitenlandse aanwinsten: Lucas Schneider en David Kauder uit Berlijn en Francesco Grandi en Rachel Kennedy, beide geboren in Toronto, Canada. Zij gaan aan de slag voor klanten als Asics, DHL en Qatar Airways.

De uitbreiding van het team komt voort uit recent succesvol werk voor global brands als PlayStation 4, Replay, Asics, Qatar Airways and DHL. Bovendien werd het nieuwe ECD-team Dave Canning en Dan Treichel aangetrokken.

De Duitse creatieve partners Lucas Schneider en David Kauder werken samen sinds ze elkaar ontmoetten bij Heimat Berlin, waar ze werken aan campagnes voor Adidas en Bayern München. Kauder werkte ook bij VCCP Berlin, voor klanten als Nike, BMW en Converse, voordat ze weer samenkwamen bij 180 Amsterdam.

Francesco Grandi is afkomstig van Canada’s meestbekroonde bureau Rethink in Toronto, waar Clio's en Cannes Lions won met het drink/drive-project UberSafe. Eerder werkte hij bij Ogilvy & Mather en TBWA\Toronto, voor merken als Apple, Dove, Gatorade en Visa.

Rachel Kennedy startte haar carrière bij Saatchi & Saatchi Canada, met eigen werk voor merken als Toyota en P&G, maar ook Tourette Syndrome Foundation en The Canadian Centre for Gender and Sexual Diversity.

Francesco Grandi, senior copywriter 180 Amsterdam: 'This is the moment for 180 Amsterdam. There’s a feeling right now that we are on the brink of becoming the coolest agency on the planet, which is why I decided I needed to play a part in this transformation.'

Lucas Schneider, art director 180 Amsterdam: 'I’ve never worked anywhere with the culture of inspiration and creativity that 180 Amsterdam has. There are great people at every level of the business and being such an international team really makes an impact on the quality of the work we create.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken