Daan Remarque (TBWA) stapt over naar Ogilvy
- Bureaus
- 11 nov 2015 @ 11:14
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategiePersonaliaCreatieReclame
- 11 nov 2015 @ 11:14
- Redactie Bureaus
Ogilvy & Mather Amsterdam heeft Daan Remarque aangenomen als Chief Strategy Officer. Hij wordt naast CEO Edgar Molenaars, CFO Heleen Heijt en de nieuw aan te nemen executive creative director onderdeel van de bureauleiding. Remarque is afkomstig van TBWA, waar hij de afgelopen vijf jaar head of strategy was.
Eerder werkte Remarque bij Lowe en DDB. Daarnaast had hij ook zijn eigen innovatiebureau. De nieuwe topstrateeg treedt op 1 december bij Ogilvy in dienst.
Molenaars: 'Ik ken Daan uit zijn periode bij DDB. Hij is analytisch sterk, heeft een brede visie op het versterken van merken en is een plezierig persoon. Als psycholoog weet hij als geen ander het essentiële inzicht eruit te pikken om de creatieve strategie en campagne op te baseren.'
Remarque deelt de ambities van de Ogilvy-directie om de positionering van het reclamebureau te versterken. 'Ogilvy heeft een grote en sterke strategische afdeling. In de gesprekken die ik met de collega’s van Ogilvy heb gehad, kwam de behoefte naar voren om de rol van strategie binnen het bureau verder aan te scherpen. Daarbij willen we ons meer dan ooit verbinden met creatie.'
Ogilvy & Mather Amsterdam telt 80 man en werkt voor nationale en internationale merken zoals onder andere Rabobank, KFC, Center Parcs, IBM, Ford, Maggi, Nescafé en Bakker Hillegom. Voor Philips Lighting is het bureau Global Lead en voor Center Parcs en Bakker European Lead. De afdeling strategie telt 12 man met een mix van social-, brand-, en customer engagementspecialisten. Hans Veldhorst zal zich naast zijn rol als Global Planning Lead op Philips Lighting toeleggen op de uitbouw van de Customer Engagement propositie van het bureau.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing