Energize bouwt starterscampagne BLG Wonen
- Bureaus
- 26 nov 2015 @ 10:15
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesOnline advertisingMarketingOnline
- 26 nov 2015 @ 10:15
- Redactie Bureaus
De huizenmarkt zit in de lift. Daarom besloot hypotheekverstrekker BLG Wonen onlangs om een lopende rentekortingactie te verlengen. Reclamebureau Energize werd ingeschakeld om starters te wijzen op deze actie, via radiospots, prerolls, rich media en een actiepagina.
In deze feestdagen, waarin we traditiegetrouw terugkijken en vooruitblikken, wil BLG Wonen twijfelende starters die nog thuis wonen of huren een zetje in de rug geven. Met prikkelende situatieschetsen worden zij aan het denken gezet: Wordt het niet eens tijd om wat te gaan kopen?
De campagne is het eerste zichtbare werk dat Energize maakt voor BLG Wonen. Het artwork voor de campagne en de preroll animaties werden in samenwerking met Shop Around gemaakt. Soundcircus tekende voor het sounddesign en productie van de radiocommercials.
'De hypotheekrente staat laag en de woningmarkt is gelukkig weer behoorlijk in beweging', zegt Robin Pas, creative director van Energize. 'Ook om me heen zie ik vrienden aanstalten maken en zich oriënteren. Maar, er zitten toch een boel twijfelaars tussen. Terwijl nu het moment is om door te pakken. Dan zeg ik: joh, wordt het niet eens tijd?'
Vanessa Flink, manager Marketing & Communicatie a.i. bij BLG Wonen: 'De huizenmarkt is erg in beweging, en we hebben ambities met BLG Wonen. Een actie voor starters lag dus voor de hand. Samen met Energize hebben we in korte periode een rijke campagne gebouwd die starters aan het denken zal zetten. Voor BLG Wonen is het de eerste keer dat we op de radio gaan, dus we zijn benieuwd naar de resultaten.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- digitaal
- wonen
- Energize
- rich media
- BLG Wonen
- campagne
- starters
- hypotheek
- feestdagen
- preroll
- actie
- hypotheekrente
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing