J. Walter Thompson wint ook Grand Prix
- Bureaus
- 19 nov 2015 @ 23:00
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Award
- 19 nov 2015 @ 23:00
- Wout Maas
J. Walter Thompson wint naast de gouden Epica ook de Grand Prix, zo werd vanavond bekendgemaakt. Het wordt vooral geprezen om de uitermate professionele executie van de ook al in Cannes bekroonde campagne 'Taste the Translation' voor taalopleiding Elan Languages. Er was ook een Grand Prix voor amandeveDDB (GB) in de categorie print met John Lewis Southampton. Demnner, Merlicek&Bergmann (Oostenrijk) werd ook beloond met de hoogste onderscheiding in de categorie print voor Mini Traffic Lights. Japan oogstte lof voor de Watts of Tokyo campagne met High School Girl.
Nederland viel in totaal negen keer in de prijzen. MediaMonks wint zowel goud als brons samen met DDB Brussels in respectievelijk de categorieën Apps als Creative Technology. Als ook in samenwerking met Uncle Grey twee keer zilver met de campagne voor Canon 'Canon Gig App', zowel in de categorie Media Innovation - Alternative Media, als Apps.
72andSunny NL won met de campagne If Carlsberg did Haircuts in de categorie Alcoholic Drinks een zilveren Epica.
Havas Boondoggle Amsterdam in de categorie Online Campaigns - Business to Business & Corporate de bronzen Epica.
Tot slot werd 180 Amsterdam met brons beloond voor zijn campagne voor Asics 'It's a big world. Go run it. Een schrale opbrengst, mede veroorzaakt doordat de toonaangevende Nederlandse designbureaus niet inschrijven op de Epica Awards.
BBDO werd uitgeroepen tot Network of the Year (43 awards), AdamandeveDDB werd uitgeroepen tot Agency of the Year (14 awards) en het land dat de meeste nominaties verzilverden bleek het Verenigd Koninkrijk (51 awards).
In de nieuwe categorie Virtual Reality won The Dogwood Initative, "Oil Spill Virtual Reality" van Rethink Canada.
Hornbach wint de Brand Tribute Award voor zijn innovatiekracht en uitzonderlijke creatieve werk gedurende vele jaren.
Het totale overzicht van de 327 winnaars van de Epica Awards 2015 vindt u hier. Verder een overzicht van de Grand Prix winnaars, de winnaar in de categorie Virtual Reality en een persoonlijke keuze in de vorm van de met goud bekroonde campagne Cartier Shape Your Time.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- High School Girl
- Merlicek&Bergmann
- J. Walter Thompson
- Demnner
- Grand Prix
- Epica Awards
- amandeveDDB (GB)
- John Lewis Southampton
- Mini Traffic Lights
- Elan Languages
- Watts of Tokyo
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing